"המשטרה דיווחה לנו שאחי נעדר ולא הוסיפו דבר. רק מהצלבות בפרסומים בתקשורת על מציאת גופה בבקעת הירדן, הבנו שהגופה שנמצאה היא שלו". כך אמר אחיו של היהודי שגופתו אותרה במטע תמרים בבקעה.
מוקדם יותר היום בית משפט השלום בירושלים התיר לפרסם לבקשת ynet כי נחקר חשד לרצח על רקע פלילי, במסגרת הפרשה. האח עדיין משוכנע שהרקע הוא לאומני: "הוא נרצח באכזריות רבה. אנחנו עדיין מאמינים שרק מחבל יכול ככה להתעלל בגופה".
1 צפייה בגלריה
השריפה באזור ים המלח
השריפה באזור ים המלח
הגופה אותרה במטע תמרים בבקעת הירדן
(צילום: כבאות והצלה יהודה ושומרון)
הגופה נמצאה על ידי פלסטינים, והמשטרה הפלסטינית העבירה אותה לידי משטרת ישראל. בית המשפט התיר לפרסם כי בפרשה גם נעצר חשוד, יהודי, שפרטיו - כמו יתר פרטי החקירה - אסורים בפרסום. הנרצח הוא אב לשלושה ילדים שלאחרונה לא עבד. הוא הובא למנוחות אתמול, והותיר אחריו גם הורים וחמישה אחים.
"הוא למד תורה", סיפר אחיו. "בסוף השבוע שעבר הוא התקשר ואמר שהוא נסע לצפון, ואז חוזר הביתה. הוא לא יצר קשר ולא ענה לטלפונים שזה מאוד חריג אצלו, ובאמצע השבוע שעבר התחלנו לדאוג שחלילה קרה לו משהו".
האח אמר כי "ביום חמישי האחרון הגיעו שוטרים, אמרו שאחי נעדר ולא הוסיפו כלום מעבר לכך. אפילו לא אמרו לנו שנמצאה גופה בבקעת הירדן ונשלחה לזיהוי. רק דרך הצלבות מפרסומים בתקשורת הערכנו שזה הוא, כשהתפללנו שאנחנו טועים ובכל רגע הוא יחזור הביתה". לדברי האח, השוטר שמסר להם על ההיעדרות לא אמר להם דבר פרט ל"יש צו איסור פרסום".
בני המשפחה עדיין סבורים שמדובר בפיגוע: "רק מחבלים יבצעו רצח אכזרי שכזה. זה לא נשמע הגיוני שיהודי יעשה דבר כזה". הם אמרו כי "הנרצח היה בן אדם טוב. הוא תמיד היה אופטימי. היית יושב איתו בספסל בחצר והוא היה מספר לך שהכול טוב והחיים יפים. אין סיכוי שיבואו לפגוע בו ככה על משהו רע שהוא עשה, לא יכול לקרות, אין סיכוי".