בבית המשפט המחוזי בירושלים העיד היום (רביעי) עורך וואלה לשעבר ינון מגל במסגרת תיק 4000. התובעת עו"ד יהודית תירוש התייחסה לדברי מגל בחקירה המשטרתית, שאמר אז לחוקר כי הוא זוכר שהמנכ"ל אילן ישועה היה אומר לו ש"יש תקופה לחוצה. הלחץ לא הסתיים אף פעם". החוקר שאל למה הוא מתכוון, והוא השיב: "להתערבויות שקשורות למשפחת נתניהו".
1 צפייה בגלריה
ינון מגל
ינון מגל
ינון מגל בבית המשפט, היום
(צילום: אלכס קולומויסקי)
תירוש הזכירה את האמירה הזו, וטענה כי הוא בחר להוסיף בבית המשפט פרטים שלא אמר בחקירה המשטרתית. היא התכוונה לפוליטיקאים הנוספים שהזכיר אתמול, כמו גדעון סער וגלעד ארדן, ואמר שגם בעניינם הייתה התערבות בתוכני האתר. מגל ענה: "היו התערבויות. היו תקופות. אני זוכר שעם כחלון, ליברמן וארדן היה צריך להיזהר".
לאחר מכן תירוש פנתה לשופטים ואמרה כי בפרקליטות יבקשו בסוף עדותו להתייחס לקטעים שאמר בחקירה המשטרתית ולהעדיף אותם על פני תוספות שאמר בבית המשפט. אתמול דחו השופטים שלוש בקשות של הפרקליטות לערוך למגל חקירה נגדית במקום ראשית.
עם סיום החקירה הראשית, החל בחקירה הנגדית סנגורו של נתניהו, עו"ד בעז בן צור. הוא הציג למגל קטע מחקירתו במשטרה, שבו ניסה לספר על התערבויות בנוגע לפרסומים על פוליטיקאים שונים, אך החוקר הסיט את השיחה חזרה לנתניהו. מגל הגיב: "הם התמקדו בעיקר בנושא של נתניהו, פחות עניינו אותם אחרים. היו לחצים כל הזמן, כל אחד שמתפרסם עליו משהו מרים טלפון". הוא העיד כי ההתערבויות נגעו גם לבעלי עסקים, ואמר: "היה אסור לגעת בנוני מוזס בכלל".