3 צפייה בגלריה
גדעון סער בכנס היסוד של מפלגת תקווה חדשה במודיעין
גדעון סער בכנס היסוד של מפלגת תקווה חדשה במודיעין
שר המשפטים גדעון סער
(צילום: מוטי קמחי)
שר המשפטים גדעון סער פרסם את רשימת המועמדים שלו לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, מחליפו של אביחי מנדלבליט. כפי שפורסם אתמול ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", ברשימה נמצאת עו"ד גלי בהרב-מיארה, לצד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי וכן עו"ד רועי שיינדורף.
"אני שומר לעצמי את הזכות להוסיף ולהציע מועמדים נוספים עד לשבוע הבא", כתב השר סער לנשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס, המשמש כיו"ר ועדת האיתור לבחירת היועץ המשפטי לממשלה.
אתמול התכנסה לראשונה אותה ועדה, בה חברים גם ח"כ צבי האוזר, שר המשפטים לשעבר דן מרידור, נציגת לשכת עורכי הדין עו"ד תמי אולמן, ונציג הפקולטות למשפטים פרופ' רון שפירא.
עו"ד גלי בהרב-מיארה, שנחשבת כמועמדת בולטת לתפקיד, כיהנה בעבר במשך שמונה שנים כפרקליטת מחוז תל אביב (אזרחי). מאז פרישתה שימשה יועצת במשרד עורכי הדין "תדמור ושות'". השר סער אמר בהזדמנויות שונות כי הגיעה העת למנות יועצת משפטית לממשלה, בתנאי שתעמוד באמות המידה המקצועיות ובכישורים המיוחדים הנדרשים מנושא תפקיד כה מרכזי.
3 צפייה בגלריה
עו"ד גלי בהרב־מיארה
עו"ד גלי בהרב־מיארה
עו"ד גלי בהרב־מיארה
(צילום: יאיר שגיא)
מקורות בכירים העריכו כי עו"ד בהרב-מיארה מתאימה גם לתוכנית של סער לפצל את מוסד היועץ המשפטי לממשלה, בין ראשות התביעה הכללית והייעוץ לממשלה ולמוסדות הציבוריים. ניסיונה הרב של בהרב-מיארה בניהול מערכת כה גדולה, בתחומי ייעוץ ובתחום האזרחי, מעניק לה יתרון יחסי על פני המועמדים השונים.
מועמד נוסף לתפקיד היועמ״ש הוא עו"ד רז נזרי, המשמש כיום כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני ניהול ותפקידים מיוחדים ולמשפט ציבורי-חוקתי. לפני כן כיהן כמשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט פלילי) עד שנת 2017.
3 צפייה בגלריה
רז נזרי
רז נזרי
רז נזרי
(צילום: לשכת עורכי הדין)
לפני שנה, עם התפרצות נגיף הקורונה, נזרי מונה כאחראי על המערך המשפטי שמלווה את המאבק בנגיף, מטעם היועץ המשפטי לממשלה. במסגרת זו נוטל חלק בישיבות של קבינט הקורונה ופורומים נוספים, והיה אחראי על הליווי המשפטי של כלל הסוגיות המשפטיות שעולות ביחס למאבק המדינתי למניעת התפשטות הנגיף, הן בהליכי חקיקה ותקנות בנושא, והן בסוגיות ייעוציות שוטפות.
משנה נוסף של מנדלבליט המועמד לתפקיד הוא עו"ד רועי שיינדורף. הוא מכהן בתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני המשפט הבינלאומי הפומבי. פרט לעו"ד שיינדורף, שאותו העלה סער, נחשבו למועמדים בולטים גם אלוף במיל׳ שרון אפק שכיהן כפרקליט הצבאי הראשי והיה האלוף ההומוסקסואל הגלוי הראשון בתולדות צה"ל, וכן פרופסור אריאל בנדור - משפטן וחוקר, ובנה של שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר.
היועמ"ש מנדלבליט יעזוב את תפקידו ב-1 בפברואר בשנה הבאה בתום קדנציה של שש שנים. ההערכה היא שוועדת גרוניס תסיים את עבודתה תוך חודש. היא תגיש כמה מועמדים לשר סער, שמתוכם הוא יבחר מועמד אחד שאותו יביא לאישור הממשלה.