שוטרים מהמחוז הצפוני עצרו שלשום (יום ה') אחים תאומים בני 20 מדיר חנא שבגליל, לאחר שבפשיטה על בתיהם ועל מועדון סמוך לקשישים נמצאו נשק, תחמושת וסמים. בית משפט השלום בחיפה האריך את מעצרם עד יום שלישי.
בחיפוש שנערך בבתי האחים ובמועדון לקשישים תפסו השוטרים אקדח, שלושה רימוני הלם, שתי מחסניות מלאות של רובה M-16, שלוש קופסאות של כדורים מסוג 5.56 וחשיש. לפי החשד, האחים פרצו למועדון והסתירו בו חלק מהתחמושת.
2 צפייה בגלריה
מועדון קשישים ונשק שנתפס בדיר חנא
מועדון קשישים ונשק שנתפס בדיר חנא
"תפיסת נשק בלתי חוקי ביישובים הערביים - בעדיפות העליונה". מועדון קשישים ותחמושת שנתפסה בדיר חנא
אחד הקשישים המבקרים במועדון אמר כי "זה חמור מאוד. אם הרימונים היו מתפוצצים הם היו עלולים לפצוע מישהו. לצערי הרב המועדון שלנו מוזנח והוא צריך שיקום כדי שלא יפרצו אותו. מה שמצאו השוטרים מצביע על הזלזול שגורם לחשודים להשתמש במקום בכדי להסתיר אמצעי לחימה. אם המועדון לא יטופל המעשים האלו יחזרו על עצמם. אנחנו רוצים לשבת במקום שלא יסכן אותנו".
תושבים מהשכונה שיבחו את השוטרים. "אם המשטרה תמשיך באותה דרך אז נוכל לראות רגיעה באלימות והפשיעה. אין מקום לפושעים בין התושבים, המעצר שלהם מוצדק", אמרו תושבים.
הפשיטה בדיר חנא מצטרפת לשורה של פעולות של שוטרי המחוז הצפוני בשבוע האחרון נגד מחוללי פשיעה בתחום הנשק בחברה הערבית. בפעילות מבצעית בריינה הבחינו שוטרים ברכב שעורר את חשדם. מהרכב נמלט חשוד שנעצר לאחר מרדף ארוך. בחיפוש על גופו נתפס אקדח טעון ונגד החשוד הוגש כתב אישום. בטובא זנגריה נתפס אקדח מסוג F.N בחיפוש בבית, שני חשודים נעצרו.
2 צפייה בגלריה
הנשק שנתפס בפעילות המשטרה ביישובים ערביים בצפון
הנשק שנתפס בפעילות המשטרה ביישובים ערביים בצפון
נשק שנתפס בפעילות המשטרה ביישובים ערביים בצפון
(צילום: דוברות המשטרה)
בעילוט נתפס אקדח יריחו ונעצר חשוד. בנצרת נתפס בבית נשק מסוג קרלו, בשפרעם נתפסו בחיפוש 20 מחסניות של M-16, שני פגזי זיקוקים ותחמושת נוספת. במחסום במחלף נטופה שבכביש 65 נתפסו ארבעה רובי ציד ברכב שנעצר לבדיקה וחשוד נעצר.
במשטרה אמרו כי "מתחילת השנה נתפסו במחוז הצפוני מאות אמצעי לחימה: 396 רובים ואקדחים, 195 רימונים, 55 מטענים, 12 לבנות חבלה, 399 בקבוקי תבערה, 410 זיקוקים ו-214 נשקי איירסופט. איתור ותפיסת כלי נשק בלתי חוקיים שנמצאים ביישובים הערביים היא משימה בעדיפות העליונה של שוטרי המחוז הצפוני במשטרת ישראל".
עוד אמרו במשטרה כי "אף אחד לא מחכה שנדפוק לו על הדלת של הבית, נגיד שבאנו לאסוף את הנשק והוא יחזור מחדר השינה עם סלסלה של נשקים קשורים בסרט. הגורמים שמחזיקים בכלי הנשק מסתירים אותם היטב, פעמים רבות בשטח, כך שלא יימצאו בחיפוש בבתים, הם נזהרים מאוד בשינוע של הנשק ממקום למקום, ומיד לאחר שעושים בו שימוש, הנשק מוסתר".