המשטרה חוקרת חשד כי הרקע לרצח רואיד עואיסי (25) אמש (רביעי) בנצרת הוא סכסוך בין שני ארגוני פשיעה, חרירי ובקרי. ככל הנראה היעד היה קרוב משפחה של עואיסי, וכשזה לא נמצא – ירו הרוצחים בצעיר.
עואיסי, בנו של סגן ראש העיר נצרת, היה סטודנט לראיית חשבון והיה אמור לסיים את לימודיו בעוד שלושה חודשים. אמש חזר ממסיבת יום הולדת בבית אחותו בכפר כנא ונכנס למרתף הבית, בלי לדעת שהרוצחים מחכים לו. הוא התקשר לבני דודים שלו והזמין אותם לארוחה, כפי שהם עושים מדי לילה בחודש הרמדאן.
2 צפייה בגלריה
רואיד עואיסי. בנו של סגן ראש העיר נצרת
רואיד עואיסי. בנו של סגן ראש העיר נצרת
רואיד עואיסי, הנרצח. "כל מי שהכיר אהב אותו"
כשהמתין לקרוביו, נכנסו לחדר שני רעולי פנים וירו בו בגב, בראש ובצוואר. השניים נמלטו מהמקום ברכב ולפי עדי ראייה היה איתם אדם נוסף – הנהג. עואיסי פונה לבית החולים הצרפתי בעיר במצב אנוש, שם נקבע מותו.
מוחמד עואיסי, אביו של הנרצח, אמר כי "אני בהלם, לא מעכל שאיבדתי את בני היקר. הוא לא עשה כלום, כל אדם שהכיר אותו אהב אותו. זה כאב עמוק והבכי לא נפסק. קשה לי מאוד לדבר עליו". האב הוסיף כי "אני תמיד מגנה אלימות ורציחות, הפעם זה הגיע אלינו. ייקח זמן עד שאתאושש".
מהראן עואיסי, אחיו של הנרצח, אמר כי "רואיד היה אדם ישר, נהדר ושקט, לא עשה אף טעות. אני גדול ממנו ב-14 שנים ותמיד הוא פנה אליי, אני גידלתי אותו. זה מאוד כאב לנו. הוא היה סטודנט והיה אמור לסיים בעוד שלושה חודשים, חיכינו לחגוג ביום זה אבל לצערי שמחתנו הפכה לאווירה עצובה וכואבת".
2 צפייה בגלריה
מהראן עואיסי, אחיו של הנרצח
מהראן עואיסי, אחיו של הנרצח
"רואיד היה אדם ישר, נהדר ושקט". מהראן עואיסי, אחיו של הנרצח
האח הוסיף כי "עוד לא ידוע לנו מי עמד מאחורי הרצח, מופתעים שחיסלו את האח. לצערי המשטרה הוציאה הודעה שהרקע הוא סכסוך בין עבריינים, בלי לבדוק מי הוא אח שלי". הוא תקף את המשטרה: "המשטרה צריכה להתבייש. כשכלב נעדר המשטרה מחזירה אותו תוך כמה ימים וחוגגת בהודעות, אבל כשנרצח אדם הרוצח נשאר משוחרר. בנצרת נרצחו לפחות שבעה קורבנות ולא היו פענוחים, אם הרצח היה מתרחש בנוף הגליל, בקריות ובחיפה היינו רואים תוצאה אחרת וטובה".
עואיסי הוא הנרצח ה-41 בחברה הערבית מתחילת השנה. מתוך כל אלה, המשטרה הודיעה על פענוח של מקרה אחד בלבד - ועל עצורים בתיקים אחרים. בתקופה המקבילה אשתקד, עד סוף מרץ, נרצחו 20 בני אדם בחברה הערבית.