הפרשה שבמסגרתה הורשע הרב נתנאל דרעי מלוד בעבירות מין קשות בשלושה קטינים קרעה את הכת שלו לשניים, ומי שתמכו בקורבנות ובמשפחותיהם נחשבו בעיני שאר הקהילה לבוגדים. קו השבר הזה חצץ לעיתים גם בין הקרובים ביותר, וכך נקרעו משפחות והורים נותקו מילדיהם. בפרק השלישי בסדרת הדוקו "פדופיל בראש כת" של ynet Original מתראיינות בת יחידה, יתומה מאם, שאביה ניתק איתה קשר על רקע עזיבתה את הכת, וכן אם של חבר בקהילה שנאסרה עליה השתתפות בחתונתו עם הבת של דרעי.
עוד ב-ynet Original:
הודיה פיטוסי חיה בכת חמש שנים מאז שחזרה בתשובה, ואביה ניסים, שלדבריה היה לפני כן חילוני גמור, הגיע לקהילה בעקבותיה ונשאר גם אחרי שעזבה. אחרי פרסום הפרשה הפלילית של דרעי היא התקשרה אליו ושאלה אותו על כך: "הוא ענה לי 'אל תאמיני'. הוא צרח בטלפון 'הרב שלי צדיק, אל תדברו עליו ככה'. מאז הוא לא עונה לי לטלפונים. אנחנו לא מדברים בכלל. אין בינינו קשר. הילדים שלי היו רואים אותו מהחלון והיו קוראים לו 'סבא', והוא פשוט היה רץ כדי לא לראות אותם".
עליזה קאבלו היא אימו של נתן, חבר בקהילה. לפני כמעט עשור הוא בישר לה שהוא התארס לבתו של דרעי, שהייתה אז בת 11. "אמרתי לו, 'אתה מבין מה אתה אומר?'", היא מספרת למצלמה. "הבנתי שהבן שלי כבול שם. אם הוא הביא את הבן שלי למצב שבו הוא מבקש יד של ילדה בת 11 – אז הוא מסובב אותו על האצבע הקטנה. כשנתן היה בן 23 והילדה בת 13, הרב החליט שזה הזמן לחתן אותם. אמרתי לו 'נתן, זה פלילי, אתה יכול להיות בבית סוהר'. ולא היה עם מי לדבר".
אחרי פרסום פרשת הפדופיליה חסם נתן את אימו בטלפון. לימים, כשבת הרב הגיעה לגיל 18, הוא נישא לה, אבל אימו ושאר בני משפחתו לא הורשו להגיע לחתונה. "הם הביאו חברת שמירה כדי שלא נהיה שם", היא מספרת.
באפריל 2021 הורשע דרעי במסגרת עסקת טיעון בריבוי עבירות של מעשה סדום, מעשים מגונים ועבירות מין נוספות שביצע בשלושה מתלמידיו, חלקן במשך כמה שנים, כשהיו בני 13 עד 17. הוא נידון למאסר של שש שנים ועשרה חודשים ונגזר עליו לשלם לקורבנות פיצוי סכום כולל של 150 אלף שקל. לפי כתב האישום המתוקן שבו הודה דרעי הוא ביצע את המעשים בחדר מנוחה פנימי בבית המדרש שבו העביר שיעורי תורה, בין היתר גם למתלוננים. הוא ציין בפניהם שקרבתם אליו תעניק להם מעמד גבוה וכי הוא עתיד לשדך אותם עם בנותיו.
נתן קבאלו וניסים פיטוסי בחרו שלא להגיב לדברים הנאמרים בפרק. ממשפחת דרעי נמסר בתגובה: "נתנאל דרעי מרצה את מאסרו במסגרת עסקה לאחר שהודה והביע חרטה עמוקה על מעשיו. כל רצונו הוא לשלם את חובו לחברה. לצערנו, מאז שהחל לרצות את מאסרו, קומץ מסוים של אנשים חורשי רעתו מנסים בכל דרך לפגוע בו ובמשפחתו ולעורר את עניינו שוב ושוב על מנת לייצר דעת קהל שלילית. הוא עובר סדרת טיפולים בכלא, משתף פעולה ומתנהג באופן מופתי במאסרו. אין בכוונת המשפחה להתייחס לחומרים ממוחזרים, מסולפים ושקריים. כל רצונה הוא להמשיך את חייה בשקט ובצנעה".