ליאור וינברג, חבר במערך החירום במטולה שנפצע אתמול (יום ג') מפגיעת טיל נ"ט ברכב שבו נהג, שחזר את רגע הפגיעה. "החלטתי לנסוע הביתה אתמול רק בשביל להחליף בגדים, להתקלח. יצאתי מהחנייה לרחוב. לפני שהספקתי להתחיל בנסיעה, שמעתי שריקה", סיפר וינברג בריאיון ל-ynet Live ממיטתו בבית החולים.

"לא הספקתי לצאת מהאוטו. רציתי לשכב, אבל לא הספקתי. קיבלתי טיל נ"ט מאחורה, עפתי מהאוטו", הוא הוסיף. מלבד וינברג נפצעו גם שני חיילים שהיו בסמוך אליו. השלושה פונו לבית החולים זיו בצפת.
"בשלב הראשון לא הבנתי שום דבר. הבנתי שיש משהו בדרך, ניסיתי לקפוץ מהאוטו ולא הספקתי", אמר וינברג. "בסרטים שחיזבאללה פרסם אחר כך ראיתי את הירי, את הפגיעה. באותו שלב אתה לא רואה כלום. זה בא לי מאחורה".
1 צפייה בגלריה
ירי טיל נ"ט למטולה מלבנון
ירי טיל נ"ט למטולה מלבנון
ירי טיל נ"ט למטולה מלבנון, אתמול
שלשום קיבלו עשרות יישובים בגבול הצפון הוראה להתפנות, מחשש שבגבול לבנון תתפתח חזית לחימה מלאה במקביל לחזית הדרומית. רוב תושבי היישובים בקו העימות עזבו את האזור עוד לפני קבלת ההוראה. במטולה נותרו תושבים ספורים בלבד, בעיקר חברי כיתת הכוננות וצוות צח"י (צוות חוסן יישובי) ומעט חקלאים.
"יש עדיין משפחות או אנשים שלא הסכימו להתפנות או לא יכולים, אין להם לאן", אמר וינברג. "אנחנו כחלק ממערך החירום חייבים להיות שם כל זמן שהם שם, בתקווה שכולם ייצאו ואז לצבא יהיה יותר קל לטפל באזור. יש חקלאים, יש אנשים שורשיים, אנשים שלא יוותרו בקלות, שנולדו שם".
על האפשרות של חזית נוספת בגבול הצפון, הוא אמר כי "אנחנו לא רוצים מלחמה, אבל אנחנו במצב שזה בלתי אפשרי בלי שפעם אחת ולתמיד נפתר מהצרה הזאת מצפון. אני חקלאי בעצמי ואנחנו עובדים וחיים על הגדר וסובלים מהטרדות יומיות. עכשיו זה מסלים, אבל אתה לא יכול לחיות ככה כל הזמן כשאתה לא ידוע כל יום מה יהיה מחר".