גדוד 13 של חטיבת גולני שספג אבדות קשות מאז פתיחת המלחמה ואיבד גם את מפקדו סא"ל תומר גרינברג קיים מסדר דגל בנחל עוז, המוצב אותו החזיקו ב-7.10 ובו ניהלו קרבות עזים בנחיתות מספרית מול מחבלי חמאס שפלשו לישראל. 41 מחיילי הגדוד נפלו רק ביום הנורא ההוא, ו-44 בכלל מאז תחילת המלחמה.
"אנחנו בערב של תקווה", אמר סא"ל יובל מזוז שחזר לתפקיד מפקד הגדוד אחרי נפילתו של סא"ל גרינברג בקרב בשג'אעיה, "אנחנו חוזרים למקום הזה ככאלה שתקפו את קיני המחבלים. אנחנו מחויבים – לא לעצור. זה מה שכולם מצפים מאיתנו".
סא"ל מזוז סיפר: "לפני המעמד פה דיברתי עם אשירה, אשתו של תומר, והיא ביקשה למסור שהיא גאה בכם, היא שמחה שתומר בילה את הרגעים האחרונים שלו לצד גיבורים. כשסיימתי תפקיד בגדוד, בהודעה האחרונה שרשמתי למשרתים אמרתי להם שיום יבוא ועיני העם תהיינה נשואות אלינו, זה ממש הרגע הזה. מפה אנחנו שולחים חיבוק חם ואוהב לכל המשפחות השכולות של הגדוד. אנחנו עם הפנים קדימה, שעון החול התהפך למשימה הבאה. הגדוד מוכן ומזומן. ברוך שעשני גולנצ'יק ואשרינו שאנחנו משרתים בגדוד גדעון".
סרן עמית מי-פרז, קצינת השלישות של הגדוד: "אנחנו היום מממשים את הצוואה של תומר. אנחנו נעשה פה מסדר דגל לזכרו ולזכרם של כל 44 החללים של הגדוד. תומר תמיד אמר: 'כשאנחנו נצא משג'אעיה אנחנו עושים מסדר דגל בנחל עוז'. החלום הפך לצוואה".
1 צפייה בגלריה
סא"ל תומר גרינברג ז"ל
סא"ל תומר גרינברג ז"ל
סא"ל תומר גרינברג ז"ל
(באדיבות המשפחה)
גדוד 13 היה אחד משני הגדודים של גולני שהחזיקו את קו גזרת רצועת עזה בעת מתקפת הפתע של חמאס ב-7.10. לוחמי הגדוד ניהלו קרבות קשים מאוד באותו היום מול מחבלי חמאס במספר מוקדים בעוטף ביניהם מוצב נחל עוז, מוצב פגה וניר עם, משם זכור סיפור הגבורה של רב"ט מתן אברג'יל ז"ל שקפץ על רימון כדי להציל את חיי חבריו.
ב-12 בדצמבר במהלך קרב קשה בשג'אעיה נהרגו מפקד הגדוד סא"ל תומר גרינברג ומפקד פלוגה בגדוד סרן רועי מלדסי. בטרם נפילתו, ארבעה ימים לאחר מתקפת הפתע של חמאס בה איבד 41 מלוחמיו, פנה סא"ל גרינברג אל חיילי הגדוד: "חבר'ה, גדוד 13 גיבורים. דור יום הכיפורים, אחד לאחד. עוד 10 שנים יהיה מג"ד גיבור לגדוד 13, עם לוחמים גיבורים, חלקכם כבר תהיו הורים. הוא יקפיץ את הגדוד ביום כיפור ויספר עליכם, ויראה תמונות של ההרוגים שלנו. אז כנראה שאתם לא כאלה מפונקים, ולא פחות גיבורים, וכנראה שאתם לא דור האייפון. אז כל הכבוד לכולם, אני גאה אחד אחד במי שעומד פה, אבל זו רק ההתחלה".