תיעוד התנגשות האוטובוס בחומה בחיפה
(צילום: רובי חייק)

זה היה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע: נהג אוטובוס סטה ממסלולו בכניסה לחיפה לאחר שרכב נכנס לנתיב הנסיעה שלו. שני כלי הרכב התנגשו קלות, נהג האוטובוס סטה בחדות, ולאחר מכן איבד ככל הנראה שליטה על האוטובוס ונסע עוד כמה עשרות מטרים על המדרכה, אז התנגש בכמה עמודי תאורה ובחומה ליד בית העלמין בחיפה. לפחות 12 בני אדם נפצעו בתאונה, אך למרבה המזל נראה שאיש מהם לא נפצע באורח קשה.
הדיווח על התאונה בשדרות ההגנה התקבל בשעה 14:11 במוקד מד"א במרחב כרמל. פרמדיק מד"א אלי כתב וחובש רפואת חירום ישי לוי, שהגיעו לזירה, סיפרו כי "כשהגענו למקום ראינו המולה ואת האוטובוס שהתנגש בחומה. נהג האוטובוס והנוסעת היו לכודים כשהם בהכרה וסבלו מחבלות בגופם. תוך כדי החילוץ הענקנו להם טיפול רפואי שכלל חבישות, קיבועים ומתן תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותם לבית חולים כשמצבם בינוני ויציב. שאר הנוסעים היו מחוץ לאוטובוס כשהם בהכרה מלאה. פינינו אותם תוך כדי המשך טיפול רפואי לבתי החולים".
זירת התאונה בחיפה
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
הנזק הכבד שנגרם לאוטובוס
(צילום: איתן גליקמן)
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: איתן גליקמן)
כאמור, מצבם של שניים מהפצועים - נהג האוטובוס ונוסעת - מוגדר בינוני. היתר נפצעו באורח קל. הפצועים פונו לבתי החולים בני ציון, רמב"ם וכרמל בחיפה. לאוטובוס נגרם נזק כבד, ולוחמי האש מתחנת חיפה, בפיקודו של רשף גיא גורצקי, פעלו אחרי התאונה לניתוק מקורות אנרגיה למניעת התלקחות האוטובוס. בוחני התנועה של משטרת ישראל פתחו בחקירת נסיבות התאונה.
באופן מקרי, במקביל לתאונה בחיפה, ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד) ניצל את זמן הדיבור שלו בדיון על תקציב המדינה במליאת הכנסת כדי לעסוק בסוגיית תאונות הדרכים. טופורובסקי, שאיבד את אחותו בתאונת דרכים ונפצע גם הוא בתאונה לפני כמה חודשים, ציין בנאומו את שמות 141 ההרוגים בתאונות הדרכים השנה, ואמר: "לא היה שקל אחד קואליציוני בשביל להציל חיים בכבישים ולא הייתה מלחמה אחת למען המלחמה בתאונות הדרכים. אולי הדאגה לאברכים ולפריפריה עושה כותרות, אבל הנה הדבר שגובה הכי הרבה חיים, יותר מכל פיגוע וכל מלחמות ישראל יחד - ואף אחד לא משלם את המחיר. כך זה יימשך עד שלא נתעורר".
3 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
האוטובוס, אחרי התאונה בחיפה
(צילום: דוברות מד"א)
אמש נפצע אנושות סמוך לשדה ורבורג רוכב אופנוע שליחויות, תושב כפר סבא בשנות השלושים לחייו. הרוכב נפצע בתאונה בכביש 554 במעורבות האופנוע שלו וכלי רכב, ששניים מנוסעיו נפצעו באורח קל.
שלושת הפצועים פונו לבית החולים מאיר בכפר סבא. המשטרה זימנה לחקירה את נהגת הרכב - צעירה כבת 20 מטירה - בחשד למעורבות בתאונה.
השתתפה בהכנת הכתבה: סיון חילאי