19 עובדים זרים מאוקראינה שנחתו היום (ד') בישראל שוכנו על ידי אחת מחברות הבנייה המוכרות בארץ במכולות ללא מזרנים בסמוך לאתר שבו הם מיועדים לעבוד. אחד מהם תיעד את המקום ושלח את הסרטון למרכז הפניות לעובדים זרים של רשות האוכלוסין וההגירה, שיצרה קשר עם החברה ודרשה שהנושא יטופל.
בסרטון נשמע אחד העובדים אומר: "בדיוק יצאנו מנמל התעופה והביאו אותנו לאתר בנייה. אין פה כלום. אני לא רוצה לקלל אבל אמרו לנו שפה נחיה ונעבוד. אני לא יודע מה לעשות, כולם פה מתנגדים ולא מתכוונים לישון כאן".
מהחברה נמסר בתגובה לפניית ynet: "מדובר בתקלה. מעולם לא קרה לנו דבר כזה. נדאג שהעובדים יועברו עוד הלילה לישון במלונית ולאחר מכן יקבלו מקום אחר שראוי ללינה".
המכולות שיועדו לעובדים החדשים:
בשעות אחר הצהריים נחתו בארץ 214 אזרחים אוקראינים שהגיעו לעבוד בענף הבניין במסגרת ההסכם הבילטרלי בין המדינות. מנתב"ג הם הועברו לחברות שהתחייבו להעסיקם בישראל. 19 מהם, שנשכרו על ידי אותה חברה, הופתעו לגלות שהמקום שייעדה להם לשינה הוא מכולות מלוכלכות ללא תנאים בסיסיים לשינה.
מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר: "נושא התנאים ההולמים עבור עובדים זרים הוא סוגייה מרכזית שלא נעבור עליה לסדר היום. מעסיק שלא מסוגל להעמיד לעובדים שהוא מזמין תנאי מגורים הולמים, כנדרש בחוק, עלול לאבד את היתרי ההעסקה שלו ולהיענש בהתאם לחוק. בנושאים אלה לא נעשה הנחה לאף אחד".