תשעה ימים לאחר שהנער ווליד סאמי שהאב בן ה-14 נרצח בכניסה לפיצריה, קרוב משפחתו, ועד ג'ורבאן, כבן 12, נורה אמש (שישי) בג'סר א-זרקא ונפצע באורח קשה. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו את הילד, שהיה במצב לא יציב, לבית החולים הלל יפה בחדרה, יחד עם צעיר כבן 25 שנורה גם הוא ונפצע באורח בינוני. נבדק חשד שמדובר בירי נקמה. זמן קצר לאחר מכן שוטרים הבחינו בשני צעירים שפתחו באש על אחד הבתים - וניהלו איתם חילופי אש שבסופם נקבע מותו של אחד מהם.
הילד שנפצע גר בשכנות למשפחתו של ווליד שהאב, ואל זירת הירי הגיעו תושבים רבים שהשמיעו זעקות שבר. במשטרה טרם עצרו חשודים, ומסרו כי הכוחות שהגיעו לזירה פתחו בסריקות ואספו ממצאים מהזירה.
4 צפייה בגלריה
אירוע ירי בג'סר א-זרקא
אירוע ירי בג'סר א-זרקא
הזירה בג'סר א-זרקא
4 צפייה בגלריה
תיעוד הירי בג'סר א-זרקא, בו נורה למוות וליד שהאב
תיעוד הירי בג'סר א-זרקא, בו נורה למוות וליד שהאב
ווליד שהאב והרוצח
החובש מוראד ג'רבאן סיפר כי "שני הפצועים היו בהכרה וסבלו מפציעות חודרות ומדממות בגופם. התחלתי בטיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים וחבישות ופיניתי אותם במהירות לחבירה עם שתי ניידות טיפול נמרץ שהגיעו לכניסה ליישוב ופינו אותם לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי מציל חיים".
אמו של ועד, כדרה, סיפרה ל-ynet כי בנה נורה כאשר שיחק מחוץ לבית המשפחה. "זה קרה כשישבנו בחוץ ביחד אני והאחיות שלי, כל המשפחה. אני מקווה שיאפשרו לי לראות אותו בקרוב".
כשעתיים לאחר הירי, שני אחים בני 20 ו-24, פתחו באש על בית מגורים ביישוב - ושוטרים שהבחינו בהם ירו עליהם ופצעו אותם באורח אנוש וקשה. אביהם של החמושים הוא אחד מחברי המועצה של היישוב. מותו של האח הצעיר יותר, זאהי מחומד ג'ורבאן, נקבע בהמשך בבית החולים.
במשטרה ציינו כי השוטרים נקלעו לחילופי אש וחשו שנשקפת סכנה לחייהם. מהמקום נאסף תת-מקלע מסוג קרלו ואקדח שהועברו למעבדות הזיהוי הפלילי של המשטרה. מפקד מחוז חוף, יורם סופר, הגיע לזירה וגיבה את כוחותיו: "השוטרים חתרו למגע ופעלו בנחישות כמצופה מהם, ובכך סיכנו את חייהם במטרה למנוע פגיעה בחפים מפשע".
4 צפייה בגלריה
זירת הירי בג'סר א-זרקא
זירת הירי בג'סר א-זרקא
זירת הירי השנייה בג'סר א-זרקא
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
זאהי ג'ורבאן, שנהרג בחילופי אש עם שוטרים
זאהי ג'ורבאן, שנהרג בחילופי אש עם שוטרים
זאהי ג'ורבאן, שנהרג מירי השוטרים
הפרמדיקים אדם ערדה ולי אם לוי סיפרו כי "שני הפצועים שכבו כשהם סובלים מפציעות קשות בגופם. צעיר כבן 20 היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים במצב קריטי תוך כדי ביצוע פעולות החייאה. הפצוע השני שהיה בהכרה פונה תוך כדי טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, חבישות וטיפול תרופתי בניידת טיפול נמרץ של מד"א במצב קשה". בעקבות הירי כבישים ביישוב נחסמו על-ידי המשטרה, ונוכחות מוגברת של אנשי מג"ב הגיעה גם לבית החולים בחדרה.
שהאב, שנורה כאמור בכניסה לפיצרייה לפני שבועיים, מת מפצעיו כעבור ארבעה ימים בבית החולים הלל יפה בחדרה. לפי החשד, היורה פתח באש לעבר בניין כנקמה על הרצח של נער אחר ביישוב, ג'לאל עמאש בן ה-17 שנורה למוות בפתח חנות ירקות ששייכת לדודו, ופגעו בטעות בנער.
פורסם לראשונה: 20:37, 28.10.22