חבר הכנסת יואב בן צור (ש"ס) התייחס בריאיון במשדר המיוחד של אולפן ynet למינוי המתוכנן של ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד ליו"ר הכנסת, ואמר כי "אנחנו לא מאושרים מהדרך שבה הוא הולך, אך אנו מסתכלים על האיש ולא על נטיותיו".
הייתם יכולים להכניס בהסכמים את הדרישה שבכל הטפסים במדינה יחזרו ל"אבא" ו"אמא", כי זה התא המשפחתי שאתם מאמינים בו. "אנחנו חושבים שאנחנו במדינה דמוקרטית, ויש מחלוקות. לא תהיה פה קיצוניות לאף מקום".
קהילת הלהט"ב יכולה להיות רגועה שאף אחד מהזכויות שלה לא תיפגע? "אם תסתכלי על יו"ר הכנסת הנכנס, אז הדיבורים מיותרים אני חושב. לא יקרה שום דבר שלא קרה. לא יהיה שום שינוי שלא היה, בטח לא בנושאים הללו. באנו ליישם זהות יהודית".
2 צפייה בגלריה
יואב בן צור
יואב בן צור
על רשימות הסימון של נעם: "זו לא דרכנו". בן צור
(צילום: משה מזרחי)
מה זו זהות יהודית? "אנו חושבים שהזכות שלנו על ארץ ישראל באה כתוצאה מזה שקיבלנו בתנ"ך הבטחה לארץ ישראל. ואז אנחנו חושבים שהצביון היהודי במרחב הציבורי צריך להישאר. כל אחד בביתו יעשה מה שהוא רוצה. אנחנו מבקשים לשמור על הסטטוס קוו הקיים, לא להרע אותו - לא דיברנו על זה".
מה אתה חושב על רשימות הסימון של נעם? האם היית מוכן שיכינו רשימות של חרדים מסומנים בתקשורת? "זו לא דרכנו. אנחנו לא מתעסקים עם הדברים הללו. נעם היא מפלגה שהיא שותפה בקואליציה, אבל היא שותפה קטנה. זכותו של מעוז כפוליטיקאי להגיד את מה שהוא חושב. אם זה יבוא לידי יישום - סופקני".
בשנת 2015 כשאוחנה הושבע לכנסת הח"כים החרדים פשוט יצאו מהאולם. "להגיד לכם שאנחנו מאושרים מהדרך? אמיר אוחנה הוא בחור נהדר וחבר טוב. אנחנו חושבים - זו לא דרכנו. אנחנו לא מאושרים מהדרך שבה הוא הולך. אמרתי שוב - אנחנו מסתכלים על האיש, לא על נטיותיו".

גם ח"כ יוראי להב-הרצנו (יש עתיד) התייחס למינוי המסתמן של אוחנה לתפקיד, ואמר כי "אין בשורה במינוי שלו, אלא ההפך". הוא הוסיף כי "אנחנו רואים פה את הממשלה הכי קיצונית, הכי להט"בופובית, הכי אלימה שהוקמה בתולדות מדינת ישראל".
אחד מסמלי השלטון עומד להיות הומו מוצהר. אולי לפחות על זה יש לברך? "זה עלה תאנה. זו הממשלה הכי מסוכנת שהוקמה בתולדות המדינה. יש לאוחנה נטיה כרונית לברוח מהמליאה כשמדובר בנושאים של הקהילה הגאה או בנושאים של שוויון זכויות. הוא ביקש חופש הצבעה בכל מה שקשור לקהילה הגאה, וזה מצביע בעיניי על הכוונה הברורה של הממשלה הזאת לפגוע בקהילה. כי אם היא לא מתכוונת לפגוע בקהילה הגאה, למה אוחנה ביקש חופש הצבעה?".
2 צפייה בגלריה
יוראי להב-הרצנו
יוראי להב-הרצנו
"המסר שעובר לעם ישראל - באים לפגוע בזכויות שלנו". יוראי להב-הרצנו
(צילום: מזמור הפקות)
בגלל שיש בתוך ההסכמים לחצים, או בגלל שאתם תאתגרו אותו. "אני רואה בהסכמים הקואליציוניים, לדוגמה, שחרף ההצהרות של נתניהו שלא תהיה פגיעה בקהילה הגאה, אתמול הוא חתם על הסכם עם סמוטריץ' שבו מופיע הסעיף שנוי המחלוקת שיאפשר תיקון של חוק האפליה, שיאפשר לבעלי עסקים להפלות לקוחות מטעמים דתיים. איפה אמיר אוחנה כשחותמים על הסכמים מפורשים שבהם יש צעדים נגד הקהילה הגאה? זה המסר שמועבר לאזרחי ישראל - באים לפגוע בזכויות שלנו, ויו"ר הכנסת מתכוון לברוח מהמליאה".
יש ציבור ענק שקם והתייצב מאחורי החופש והחירות של הקהילה, ושל כולם. "הציבור מפחד על החירויות שלו, על הזכויות והנוער שלו, יש חשש. הלגיטימציה לפשע השנאה הבא, לאלימות הבאה, לרצח הבא, כבר מונחת כאן. ההסכמים הקואליציוניים בין מפלגת הליכוד לציונות הדתית ועוצמה יהודית - אין הסכם אחד שלא כולל פגיעה בחופש של כל אחד מאזרחי ישראל ושל הקהילה הגאה. אנחנו רואים פה את נתניהו חלש, כנוע, שכבר הוכיח שבהינתן סחיטה הוא מצביע נגד הקהילה הגאה. לצערי אני לא רואה במהלך של מינוי אוחנה בשורה חשובה".