המשטרה בארה"ב פרסמה אמש (שלישי) פרטים נוספים על רוברט קרימו השלישי, הרוצח בן ה-21 שביצע שלשום את הטבח במצעד לרגל 4 ביולי, יום העצמאות האמריקני, בהיילנד פארק שבאילינוי.
קרימו נתפס אתמול בלילה, בתום מצוד שנמשך שמונה שעות. אמש עלה מניין הנרצחים בטבח משישה לשבעה בני אדם, כשאחד הנפגעים מת מפצעיו. יותר מ-40 בני אדם נפצעו במסע ההרג של קרימו. התובע הכללי של מדינת אילינוי הצהיר הלילה כי הוא מואשם בשבעה סעיפי רצח, וייתכן כי יואשם בעבירות נוספות.
4 צפייה בגלריה
תיעוד מצלמות אבטחה רוברט קרימו ה רוצח מ אילינוי מחופש לאישה ארה"ב
תיעוד מצלמות אבטחה רוברט קרימו ה רוצח מ אילינוי מחופש לאישה ארה"ב
הרוצח בתחפושת אישה, בתיעוד מצלמות אבטחה באילינוי
(צילום: רויטרס )
4 צפייה בגלריה
ארה"ב היילנד פארק אילינוי ליד שיקגו הרוצח מצעדת 4 ביולי רוברט קרימו
ארה"ב היילנד פארק אילינוי ליד שיקגו הרוצח מצעדת 4 ביולי רוברט קרימו
רגע המעצר של קרימו
(צילום: EPA)
בעדכון של המשטרה במחוז לייק באילינוי נמסר שקרימו רכש את הרובה ששימש אותו למתקפה באופן חוקי, וירה יותר מ-70 קליעים על הקהל במצעד. הוא עשה זאת מגג של בניין סמוך, וכשהוא מחופש לאישה - כדי לחמוק מהמשטרה בתוך ההמון המבוהל מבלי לעורר חשד, וגם כדי להסתיר את הקעקועים שעל פרצופו. שלשום דיווחו עדי ראייה שהרוצח שירה על ההמון היה בעל שיער ארוך.
המשטרה באילינוי מסרה שאחרי הטבח בהיילנד פארק הרוצח ירד מהגג, זרק את נשקו והצטרף לקהל שנמלט מהמקום. משם הוא המשיך לבית אמו, שגרה באזור, ולקח את הרכב שלה. שמונה שעות לאחר מכן קרימו נעצר בנורת' לייק פורסט שבאזור שיקגו, אחרי שהשוטרים הבחינו במכונית ההונדה שבה נראה בפעם האחרונה. בתמונה מרגע המעצר נראים שוטרים מרתקים אותו לקרקע, כשפניו מופנים מטה. כשהגיעו לעצור אותו הוא ניסה תחילה להימלט, אבל בתום מרדף קצר נלכד.
המשטרה מסרה שהמניע למסע ההרג לא ברור, ושהרוצח בחר את הקורבנות באופן אקראי. חוקריו טענו כי לא מצאו כל אינדיקציה שפגע בקורבנות על רקע גזעני או דתי. לפי המשטרה קרימו תכנן את המתקפה במשך כמה שבועות.
4 צפייה בגלריה
רוברט קרימו
רוברט קרימו
קנה את הרובה באופן חוקי. הרוצח בן ה-21
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
חיפושים ברכבו של החשוד רוברט קרימו
חיפושים ברכבו של החשוד רוברט קרימו
חיפושים ברכבו של החשוד
( צילום: רויטרס)
התובע הכללי של מדינת אילינוי אריק ריינהרד, הציג את האישומים נגד קרימו במסיבת עיתונאים. קרימו מואשם בשבעה סעיפים של רצח מדרגה ראשונה. ריינהרד אמר כי אם יורשע, לקרימו צפוי מאסר עולם ללא אפשרות לחנינה. עוד אמר כי צפויים אישומים נוספים לפני תום החקירה, וכי יבקש להשאיר את קרימו במעצר ללא אפשרות לחנינה כשיובא היום בפני שופט.
בהיילנד פארק, ששוכנת כ-40 קילומטרים מצפון לשיקגו, ושבה מתגוררים כ-30,000 תושבים, יש קהילה יהודית גדולה, שלפי ההערכות מהווה כשליש מהתושבים. אין עדות לכך שמסע ההרג של קרימו היה על רקע אנטישמי. שניים מהנרצחים הם יהודים. אחת מהם היא ג'קי סנדהיים, מורה בקהילת בית הכנסת הרפורמי North Shore Congregation Israel.
הרשויות באילינוי סיפרו אמש על שני מפגשים קודמים של קרימו עם רשויות אכיפת החוק: באפריל 2019 התקבלה למוקד שירותי החירום שיחה שבה דווח על ניסיון התאבדות שלו. בספטמבר באותה שנה קרימו איים על קרובי משפחתו, ולפי הדיווחים איים "להרוג את כולם". בשני המקרים הגיעו השוטרים לביתו, ובפעם האחרונה החרימו חרב וסכינים שהיו ברשותו.
פורסם לראשונה: 19:51, 05.07.22