בני משפחתה של רש"ט ש', שוטרת מג"ב שיחד עם חברה ליחידה רס"ר ל' נטרלה את המחבל שלשום בשער שכם, שמעו על הפיגוע רק בצאת השבת. לצד הדאגה מהאירוע, והגאווה על התפקוד האמיץ של בתם ושל רס"ר ל', הם גם נפגעו וזעמו משום העובדה שהשניים נלקחו במהירות לחקירה תחת אזהרה במח"ש. "הילדים שלנו הגנו על המדינה ומצאו את עצמם בחקירה", אמרה אתמול (ראשון) אמה של רש"ט ש', "זה מכעיס מאוד".
בראיון בלעדי ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" סיפרו אתמול הוריהם של שני השוטרים על תחושותיהם מרגע האירוע שבו הפכו ילדיהם לגיבורי החג, כשהצילו את חייו של אברהם אלמליח שאותו דקר המחבל. "אנחנו שומרי שבת ורק בצאת השבת נודע לנו שהיה פיגוע", שיחזרה אמה של ש'. "הרגעים הראשונים שבהם ראינו את התיעוד היו מאוד מלחיצים. רואים ממש שהוא בא לתקוף אותה ומיד אחר כך את הסיכול שלהם. הם עשו את המוטל עליהם. אני הייתי פועלת בדיוק אותו דבר לו הייתי במקומם, אולי רק בפחות מיומנות".
4 צפייה בגלריה
רש"ט ש' והוריה
רש"ט ש' והוריה
"הגיע מחבל עם סכין ביד שבא לרצוח. איך אפשר לשפוט אותם?", רש"ט ש' והוריה
(באדיבות המשפחה)

רש"ט ש', מירושלים, משרתת במג"ב שנה וארבעה חודשים, שמונה מתוכם כלוחמת. היא התעקשה לשרת כלוחמת ועברה לשם כך פעמיים טירונות. גם אחותה התאומה משרתת כלוחמת ביחידה אחרת. נ', אביה, היה אתמול אף הוא גאה מאוד בבתו, אך נסער מההחלטה לחקור אותה באזהרה. "לחקור אותם על דבר כזה? איך אפשר בכלל לשפוט אותם?", שאל בכעס.
"שכל הורה ישים את הילד שלו בסיטואציה הקשה הזאת, כשמגיע מחבל עם סכין ביד שבא לרצוח. הם הוכשרו בדיוק למצבים כאלו. לא ראוי בכלל לחקור אותם. זה הזוי שמח"ש מעורב פה. זה מבזה את המדינה שלנו. הם הגנו על הדגל וזאת התוצאה בסוף. אם היה לי ילד רביעי היום, לא בטוח שהייתי שולח אותו להיות קרבי, כשאני יודע שזאת התוצאה. הם עשו את מה שחינכו אותם במשמר הגבול, ואנחנו מאוד גאים בה, מלאים בגאווה".
4 צפייה בגלריה
הלוחמים שניטרלו את המחבל לאחר חקירתם
הלוחמים שניטרלו את המחבל לאחר חקירתם
הלוחמים שניטרלו את המחבל לאחר חקירתם
(צילום: דוברות המשטרה)

"עצם זה שחקרו אותם באזהרה, את התינוקת, הילדה שלי, זה היה לי קשה, וברור שיש גם את החשש שניכנס למשפט ארוך", הוסיפה אמה של ש'. "אבל המפכ"ל ומפקד מג"ב דיברו איתנו, שיבחו את דרך הפעולה של הלוחמים והבטיחו לנו שאין מה לדאוג ושהם גם יעניקו להם הגנה משפטית בהתאם לצורך. הסרטון מדבר בעד עצמו. הלוחמים פעלו כשורה ומגיע להם כל הכבוד".
"אני רוצה לשבח בפניכם את ילדיכם שפעלו באופן נחוש, מקצועי ומהיר ובזכותם ניצלו חיי אדם", אמר המפכ"ל, רב-ניצב קובי שבתאי, להורים. "אין לי ספק שלעם ישראל התווספו עוד שני גיבורים בחג החנוכה".

4 צפייה בגלריה
תיעוד של פיגוע הדקירה בשער שכם
תיעוד של פיגוע הדקירה בשער שכם
גיבוי מוחלט ללוחמים. מפכ"ל המשטרה שבתאי
(צילום: דוברות המשטרה, אלעד גרשגורן)
4 צפייה בגלריה
רס"ל ל' ומשפחתו
רס"ל ל' ומשפחתו
"אנחנו מחכים שיבוא הביתה. להרגיש אותו". רס"ל ל' עם הוריו ואחיו
(באדיבות המשפחה)
גם הוריו של השוטר, רס"ר ל', שהיה מפקד האירוע, היו אתמול גאים מאוד בבנם ובשוטרת, רש"ט ש'. "הם פשוט אלופים", אמרה אימו, ק'. "אנחנו בעיקר שמחים שזה נגמר כך, והלוואי שהם לא יעמדו במצבים כאלה יותר". רס"ר ל', מבת ים, משרת בקבע כבר שנה וחצי. שלשום, כשהתרחש הפיגוע, צפו הוריו בחדשות והבינו כמעט מיד שמדובר בבנם. "כשדיווחו על פיגוע בירושלים נדלקה אצלי נורה אדומה", תיאר אביו, י'. "מיד אחר כך ל' התקשר להרגיע אותנו".
"אני גאה מאוד בו ובשוטרת", הוסיפה האם, ק'. "הם עשו בדיוק את מה שמצופה מהם והם יכולים להוות דוגמה. יצא לנו לדבר איתו מעט מאוד. אנחנו מחכים שיבוא הביתה, שנראה שהכל בסדר. להרגיש אותו. בקול שלו הוא נשמע נסער, אבל מנגד הוא גם מרגיע אותנו. הוא ילד טוב, ואני לא אומרת את זה כי אני אמא שלו".
י', האב, התקשה להאמין שבנו נלקח לחקירה מיד אחרי האירוע. "לא הבנו למה לוקחים אותם לחקירה. חשבנו שאולי הוא עשה משהו לא בסדר, אבל מהר מאוד הבנו שזה לא ככה כשראינו את התיעוד שמראה שהם פעלו נכון".
"זה הלחיץ אותנו וברור שזה גם הכעיס אותנו", הודתה האם, "אבל אנחנו מאמינים שזה יסתיים בטוב. קיבלנו הרבה תמיכה מהמפכ"ל וממפקד מג"ב שמיד דיברו איתנו, והתחושה היא שיש לנו ולו בית, ככה שאנחנו אופטימיים. ואנחנו מבקשים גם לאחל רפואה שלמה לפצוע שניצל בזכות התושייה שלהם".