2 צפייה בגלריה
קרן טרנר, שי באב"ד
קרן טרנר, שי באב"ד
קרן טרנר ושי באב"ד
(צילום: דנה קופל, אלכס קולומויסקי)
גורם בכיר במערכת אכיפת החוק תקף בחריפות את מנכ"לי משרד האוצר לשעבר שי באב"ד וקרן טרנר, שעל פי החשיפה בכלכליסט המשטרה לכאורה פרצה בצורה לא חוקית לטלפונים הניידים שלהם. "השניים בחרו לתקוף את המשטרה כנראה מתוך הטרנד והשיח הציבורי החם סביב הפרשה", אמר היום (ראשון) הגורם הבכיר בשיחה עם ynet.
לדבריו, הקריאות של באב"ד וטרנר לחקור את הפריצה לטלפוניים הניידים שלהם, "נועדו להעניק להם במה ציבורית ושום דבר אחר, אחרת אין שום סיבה לכך שעד כה לא הגישו תלונה למשטרה".

הפרסומים בכלכליסט העלו את שמותיהם של מי שהיו מנכ"לי משרד האוצר, כמי שמשטרת ישראל ריגלה לכאורה אחריהם דרך פריצה לא חוקית לטלפונים הניידים שלהם. מהמידע שהגיע עד כה לידי ynet עולה כי צוות הבדיקה שמורכב מחוקרי שב"כ, מוסד ומשטרה בראשות המשנה ליועצת המשפטית לממשלה עמית מררי, מצא כי המשטרה לא ניסתה לפרוץ לטלפונים של באב"ד וטרנר.
השניים שלא הסתפקו בתוצאות הבדיקה המסתמנות, בחרו לשלוח את הטלפונים הניידים שלהם לחברת בדיקה פרטית בשם zecops שבדקה אותם ומצאה שאכן יש סימנים לכך שהייתה תוכנת רוגלה כל שהיא בטלפונים שלהם. לאור הממצאים הללו התבטאו השניים בחריפות נגד המשטרה והשב"כ, אך הגורם בכיר אומר לנו היום שלטענות הללו אין שום אחיזה במציאות.
2 צפייה בגלריה
  הבדיקה של טרנר ובאב"ד העלתה: הייתה רוגלה בניידים
  הבדיקה של טרנר ובאב"ד העלתה: הייתה רוגלה בניידים
הבדיקה של טרנר ובאב"ד העלתה: הייתה רוגלה בניידים
(מילום: AFP)
"לא מעט מאזרחי ישראל היו מקבלים אותה תוצאה של תוכנת רוגלה בטלפון הנייד שלהם", טען הגורם בנוגע לבדיקה. "מדובר כנראה בניסיונות פישינג והונאות נפוצות שהפילו אותם קורבן ושמהן מזהירה משטרת ישראל בפרסומים נרחבים".
עוד הוסיף הבכיר ש"הם רוכבים על גל הפרסום שמעלה פעם אחר פעם את שמם כקורבנות לריגול משטרתי וגם לאחר שהתברר שככל הנראה המשטרה היא לא זו שריגלה אחריהם, הם לא הגישו כל תלונה על כך למשטרה, משמע כנראה לא באמת מעוניינים להגיע לחקר האמת ואולי המצב שבו הם עדין בכותרות נוח להם ומשרת אותם והם עשו סיבוב על המשטרה".
אותו גורם הוסיף כי "אם הם משוכנעים שפרצו להם לטלפון הם היו צריכים להתלונן במשטרה. עד לרגע זה לא קיבלנו מהם תלונה".