2 צפייה בגלריה
הדירה שבה פרצה השריפה ברחובות
הדירה שבה פרצה השריפה ברחובות
הדירה שבה פרצה השריפה ברחובות
(צילום: כבאות והצלה רחובות)
אישה בשנות ה-70 לחייה נספתה בשריפה בדירה ברחוב טובה וטוביה מילר שברחובות, וכעשרה דיירים נוספים נפגעו משאיפת עשן. אחד מהם, גבר בן 41 נפגע באורח בינוני ופונה לבית החולים אסף הרופא שבצריפין. לוחמי האש שהגיעו לזירה חילצו שבעה בני אדם שהוגדרו לכודים וטופלו על ידי גורמי הרפואה במקום. לפי כוחות הכיבוי, המטפל ששהה בדירה יחד עם האישה שנספתה ניסה לחלצה, אך לא הצליח בשל עוצמת השריפה.
הדיווח התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב איילון על "שריפה בדירה בקומה 5 בבניין מגורים בן 6 קומות, ברחוב טובה וטוביה מילר ברחובות. חובשים ופראמדיקים של מד"א קבעו את מותה של אשה כבת 70 שאותרה בדירה ללא סימני חיים והעניקו במקום למספר דיירים ששאפו עשן קל".
2 צפייה בגלריה
מקום השריפה ברחובות
מקום השריפה ברחובות
"אם היה מותקן גלאי עשן - היה סיכוי להצילה". הדירה שעלתה באש
(צילום: כבאות והצלה רחובות)
חובש רפואת חירום במד"א, יהודה מרקוס, שהגיע לזירה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו אש ועשן בדירה בקומה החמישית, אנשים יצאו מהבניין ובאו לצוותים שלנו, לאחר שצוותי הכיבוי כיבו את האש ואיווררו את העשן, בסריקות בדירה אותרה אשה כבת 70 מחוסרת הכרה עם כוויות ולאחר ששאפה עשן רב, היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".
מפקד תחנת הכיבוי האזורית ברחובות, טפסר משנה אייל אוזמן, שהיה בזירה אמר: "בשעת לילה קיבלתי דיווח על שריפה בדירה, ארבעה צוותי כיבוי הגיעו מיד למקום וסרקו אחר לכודה שהייתה במקום. המטפל שלה דיווח שמיד עם פרוץ הדליקה הוא ניסה לחלץ אותה מחדרה אך בגלל עוצמת הבעירה הוא לא הצליח. במהלך הסריקות שהצוותים ביצעו היא נמצאה בחדרה ללא רוח חיים".
טפסר משנה אוזמן הוסיף כי בדירתה של האישה לא הותקן גלאי עשן, וציין: "שוב נוכחנו לדעת שאם היה מותקן גלאי עשן בדירה היה סיכוי רב להצלת האישה".