2 צפייה בגלריה
תועלה לדרגת סגן-אלוף ותפקד על גדוד קרקל: אור ליבני
תועלה לדרגת סגן-אלוף ותפקד על גדוד קרקל: אור ליבני
תועלה לדרגת סגן-אלוף ותפקד על גדוד קרקל: אור ליבני
(צילום: שאול גולן)
לאחר שקצינים בכירים בפיקוד הדרום סימנו אותה כ"שוברת תקרת הזכוכית הבאה", היום (רביעי) הודיע דובר צה"ל כי רב-סרן אור ליבני תועלה לדרגת סגן-אלוף, ותפקד על הגדוד המעורב קרקל. המינוי, שעל הכוונה לבצעו פורסם לראשונה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", מהווה את הפעם הראשונה שבה מונתה קצינה לפקד על גדוד חי"ר גבולות.
הקצינה בת ה-32, נשואה ואם לשלושה ילדים, מילאה בקרקל שורת תפקידים קרביים, וקיבלה ב-2015 את צל"ש אלוף פיקוד הדרום, לאחר שנפצעה במהלך הסתערות על 23 מחבלים שפתחו באש לכיוונה.
ליבני, שמשרתת כיום כראש לשכתו של מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, סירבה להתייחס למינויה, והשתדלה לשמור מרחק ציבורי ככל הניתן מקידומה. בסביבתה אמרו כי "היא תמיד שמרה על צניעות, גם כאשר קיבלה את הצל"ש. היא קצינה איכותית ופורצת דרך, שלא תעצור בתפקיד החדש". על תפקודה במהלך התקרית שבה נפצעה, נמסר אז מצה"ל כי "היא תפקדה למופת תחת אש, גילתה יוזמה, נחישות ודבקות במשימה".

2 צפייה בגלריה
ליבני ואמה בטקס הענקת הצל"ש
ליבני ואמה בטקס הענקת הצל"ש
ליבני ואמה בטקס הענקת הצל"ש
(צילום: דובר צה"ל)
בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות" שנערכה לפני כשנתיים, ליבני שחזרה את ההיתקלות: "קיבלתי קריאה מהתצפיתנית על מה שנראה כמו הברחת סמים רגילה מגבול מצרים, אבל כשנפרסנו על צלע ההר הבנתי שאנחנו שלושה מול 30-25 מחבלים חמושים, ונפתחה עלינו אש מנקודה אחרת, רחוקה יותר. הקשר שלי נפצע, ותוך כדי שחילצתי אותו למקום מוגן נפצעתי גם אני. המשכתי לנהל אש עד שהוקפצו כוחות נוספים וחיל האוויר".
לאחר הפציעה ליבני עברה תהליך של שיקום, ולא חשבה פעמיים לפני שחזרה לצבא ולתפקיד קרבי. "כילדה ביישנית בת 18, לא חשבתי שאהיה מפקדת, אך הצבא לקח אותי למסע ותהליך עם עצמי שהביא אותי לאן שאני היום", היא סיפרה. בהתאם, זו לא הפעם הראשונה שבה ליבני נחשבה לפורצת דרך, כאשר הייתה הצוערת ראשונה בגדוד "גפן" - השלמת הקצונה של צוערי החי"ר, ולאחר מכן מפקדת הפלוגה הראשונה על לוחמים בבה"ד 1.
על השירות בגדודים המעורבים ושילובן של לוחמות, ליבני סיפרה בוועידה כי "השילוב חי בי, ואני רואה את המאמצים לשלב לוחמות במקסימום תפקידים. כל תפקיד נבחן היטב, ואם התפקיד אפשרי אז נבחן איך נכון לעשותו נכון מבלי להיפגע".