האם בשלו התנאים לביטול החובה לעטיית מסכה במקומות סגורים בישראל? במערכת הבריאות מעריכים כי בתום חופשת הפסח יתכנסו בכירי משרד הבריאות כדי לדון בנושא, ובמידה ומגמת מספר המאומתים היומי ישמור על יציבות או ירידה – חובת עטיית המסכות בחללים פנימיים תוסר כבר בתחילת החודש הבא. יש להדגיש כי בקרב הציבור הרחב, תושבים רבים הלכה למעשה כבר ויתרו עליה. מספר מדינות בעולם המערבי ביטלו את התקנה או הפכו אותה להמלצה בלבד.
2 צפייה בגלריה
סדרן במשחק כדורסל ב ניו יורק ארה"ב עם שלט  המבקש לשים מסכות מסכה בצל חשש מ קורונה אומיקרון
סדרן במשחק כדורסל ב ניו יורק ארה"ב עם שלט  המבקש לשים מסכות מסכה בצל חשש מ קורונה אומיקרון
סדרן במשחק כדורסל בניו יורק עם פתק שבו כתוב: "נא לעטות מסכה"
(צילום: AP)
כמה בכירים במערכת הבריאות טוענים כי הגיעה השעה להסיר את המסכות. לדבריו של פרופ' סיריל כהן, מומחה למערכת החיסון מאוניברסיטת בר אילן, "אין ספק שאנו מתקרבים לרגע בו ניתן יהיה להוריד מסכות גם במקומות סגורים, לאור העובדה שהתחלואה ממשיכה לרדת, ושזן האומיקרון וה-BA.2 אומנם מדבקים מאוד אך גורמים למחלה קשה פחות ממה שהכרנו בעבר".
פרופ' כהן הוסיף כי "יהיה זה נכון להוריד את המסכות במקומות עבודה בהם נמצאים עם אותם אנשים רוב הזמן, ובמקומות סגורים בהם אין צפיפות גדולה. בפועל, נראה שכבר זמן מה, במקומות רבים, הרבה אנשים לא מקפידים על מסכות ועוטים אותן מתחת לאף ועל הסנטר, ועדיין לא ראינו עלייה גדולה במספרים".
2 צפייה בגלריה
חזרה לשגרה בגראנד קניון בחיפה
חזרה לשגרה בגראנד קניון בחיפה
עם מסכות בגראנד קניון בחיפה, בפברואר האחרון. המונים לא מתייחסים באמת לחובה
(צילום: גיל נחושתן)
-עדיין, כדאי אולי להמליץ על עטיית מסכות במקומות רגישים כמו בתי חולים, בתי אבות או תחבורה ציבורית? "עדיין, מי שיוכל וירצה להתגונן יכול לעשות זאת על ידי עטיית מסכות טובות יותר, כמו ה-KN95".
מנגד, מומחים חושבים שהמסכה עוד לא סיימה את תפקידה. לדברי ד"ר ארקדי שקליאר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי קפלן, "בבית החולים ובמקומות סגורים – אנחנו לא ממליצים להוריד מסכות. במרחב הציבורי, כשיש כמות גדולה של אנשים אני עדיין הייתי ממליץ על עטיית מסכות. כל יום אנחנו רואים חבר צוות בבית החולים שנדבק בקורונה. ההמלצה היא להמשיך להישאר עם מסכות עד שלא נראה ירידה דרמטית יותר במספר המאומתים ובאחוז המאומתים מכלל הנבדקים".