כשפרצה המלחמה ב-7 באוקטובר, חנה, פסיכולוגית קלינית ישראלית המתגוררת בקנדה, לא חשבה פעמיים ועלתה על טיסה לישראל על-מנת לסייע במאמצים. היא טיפלה באנשים בהתנדבות, ואף נסעה לעוטף להתנדב בקטיף. לאחר זמן מה חנה שבה למקום מגוריה בקנדה, אך המשך המלחמה בארץ עורר בה את הדחף להגיע להתנדב בישראל פעם נוספת - ואז היא גילתה את ה"ישראליות".
1 צפייה בגלריה
הפעם הראשונה מאז הטבח שמתקיים קטיף בקיבוץ ניר עוז
הפעם הראשונה מאז הטבח שמתקיים קטיף בקיבוץ ניר עוז
טיפלה באנשים בהתנדבות סייעה בקטיף בעוטף - ונעקצה במאות שקלים. ניר עוז, ארכיון
כיוון שהגיעה לזמן ממושך חנה חיפשה "סאבלט" בישראל. היא מצאה דירה מתאימה בכפר סבא, ודיברה עם בעל הדירה, שביקש ממנה להעביר מקדמה בסך 1,000 שקלים. "דיברנו בוואטסאפ, הוא אמר לי שהוא לא יכול לדבר הרבה כי הוא בבסיס ושיש לו דירה שכרגע גרים בה מפונים", סיפרה חנה. "כשהוא שמע שאני פסיכולוגית קלינית הוא אפילו שיתף אותי שאחד מחייליו לקח את חייו בעקבות המלחמה".
חנה סיפרה כי סכום המקדמה היה גבוה מידי עבורה, וכי היא ביקשה לשלם במקום זאת 600 שקלים. "הוא הסכים ואמר שאפליקציית ביט לא עובדת לו, אז שאשלח לו מזומן לכרטיס אשראי דרך הבנק. עשיתי את זה, והוא אפילו הוציא את הכסף בסניף בשכונת יד אליהו לפני כחודש״, הוסיפה.
כמה ימים לאחר מכן הגיעה חנה לישראל ולקחה מונית לכתובת הסאבלט, אך כשהיא הגיעה למקום היא גילתה כי אין שם שום דירה כזאת. לדבריה, "התקשרתי אליו, אבל הוא מחק את המספר והוריד את הפרופיל שלו בפייסבוק".
חנה שיתפה את המקרה שעברה בפייסבוק, וגילתה במהרה כי היא לא היחידה שנעקצה על-ידי אותו אדם. "מיד הלכתי למשטרה והגשתי תלונה", אמרה חנה, שציינה כי נפגעה לא רק מהגניבה אלא גם בשל האופן שבו היא נעשתה. "זה מאכזב לראות שגם כשאתה בא להתנדב, יש אנשים שמשתמשים במלחמה ובצער הכי גדול שאפשר כמו מות חיילים בכדי לרמות אנשים. אני יודעת שאני לא היחידה שזה קרה לה ואני מקווה שיתפסו אותו כי אין יותר נמוך מזה", הוסיפה.
ממשטרת ישראל נמסר כי "החקירה מנוהלת בהתאם לנתונים המעודכנים שנמסרו על-ידי הקורבן, וחוקרי התחנה מבצעים פעולות חקירה מול גורמי חוץ רלוונטיים. נמשיך לחקור על-מנת להגיע לחקר האמת".
פורסם לראשונה: 22:28, 09.04.24