שר התרבות והספורט מיקי זוהר טען כי בליכוד מוכנים להידברות עם האופוזיציה בנוגע לחקיקת המהפכה המשפטית שמובילים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין. בריאיון לאולפן ynet הבוקר (ראשון) הוא אף פירט את הנושאים הספציפיים ש"פתוחים לשיח", כלשונו - ובהם הרכב הוועדה לבחירת שופטים וכן הרוב הנדרש בבית המשפט העליון כדי לפסול חוק - כך שלא ניתן יהיה להתגבר על פסיקת בג"ץ.
לדבריו, "שר המשפטים לוין מוכן להידברות ולשינויים מסוימים ברפורמה, מעבר לזה אני לא יכול להגיד". הוא האשים את האופוזיציה כזו שמונעת את ההידברות בין הצדדים: "מי שחושב שחוסר האחריות הוא מנת חלקנו טועה. חוסר אחריות הוא מנת חלקם של היריבים הפוליטיים שלנו שאומרים שהכלכלה שלנו תיהרס".
5 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"פתוחים לשיח"
(צילום: אוהד צויגנברג)
5 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"לוין מוכן לשינויים מסוימים"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
זוהר הבהיר בריאיון כי על אף שבליכוד מוכנים לפשרות מסוימות, הדבר לא יבוא על חשבון ביטול התוכנית של לוין או עצירתה. "יש מספיק זמן. זמן ארוך מאוד קיים בין הקריאה הראשונה, השנייה והשלישית. זה זמן טוב מאוד להידברות", הציע זוהר. "מה שמונע כרגע את השיח זה חוסר רצון מצד האופוזיציה", טען - והתעלם מקריאותיו של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ להידברות שכזו: "יש ראש לאופוזיציה, יש אנשים שבמקום שיבואו וידברו, הם רק הולכים להפגין, אבל אנחנו לא ניכנע לתכתיבים".
הוא קרא לראש האופוזיציה יאיר לפיד להיפגש ולדון על התוכנית: "אני מאתגר אותו, כראש מחנה השמאל, שיבוא וידבר, וידון. שיצרפו גם את נציגי מערכת המשפט. בין הקריאה הראשונה לשנייה אפשר לשבת, בשבועות ובחודשים הארוכים האלה זה הזמן לדבר".
שר התרבות והספורט שלל קשר בין ההפגנות למוכנות, כלשונו, מצד הליכוד להידברות. "אנחנו שמים לב למחאות, אבל אם אתם חושבים שזה בגלל זה, אז לא נכון. אנחנו לא נלחצים, אבל אנחנו קשובים. אנחנו לא אטומים כמו שמציגים אותנו. אנחנו קשובים לצרכי הציבור", אמר. לדבריו, אחת הבעיות המרכזיות של המהפכה שמבקשת הממשלה בראשות נתניהו לבצע היא הסברה: "אני מרגיש שאנשים לא מבינים את הרפורמה באמת ומבחינתם הם כנראה לחוצים שהדברים נעשים באופן אגרסיבי ועם זה אנחנו רוצים לעשות סדר - גם בהסברה וגם בשיח".

5 צפייה בגלריה
 ישיבת סיעה יש עתיד
 ישיבת סיעה יש עתיד
"מאתגר את לפיד, שיבוא וידון"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
5 צפייה בגלריה
הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בקפלן, תל אביב
הפגנה נגד הרפורמה המשפטית בקפלן, תל אביב
"לא נלחצים מההפגנות, אבל לא אטומים"
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
חילי טרופר
חילי טרופר
"לא מזהה פתח להידברות"
(צילום: עוז מועלם)
באופוזיציה מנגד לא מבינים על איזה פתח להידברות מדובר. קודמו של זוהר בתפקיד, חבר הכנסת חילי טרופר מהמחנה הממלכתי, אמר בריאיון ל-ynet radio: "לצערי, לפחות לעת עתה, נסתכמו ערוצי ההידברות כמו שאני מכיר אותם". הוא התייחס לסירוב הליכוד להקפאת החקיקה, כפי שהוצעה על ידי נשיא המדינה יצחק הרצוג: "זה היה די מדהים שאפילו הנשיא, שנהנה מקונצנזוס די רחב, ביקש 14 יום, 14 יום, להקפיא ולשבת ולנסות להגיע להסכמות רחבות. אפילו לנשיא המדינה הם אמרו לא".
"האם אני מזהה כרגע פתח להידברות? לא. מה אני חושב שכן יכול לקרות? אם הלחץ הציבורי יגבר אולי אז דווקא הם יפנו לערוצים של הסכמות רחבות". הוא הזהיר ממשבר חוקתי אפשרי: "אני מאוד מאוד דואג כי לדעתי מה שיקרה, אם הם אכן יעבירו עד תחילת אפריל את כל סל החקיקה שלהם, אני מניח שיהיו פניות לבג"ץ, שבסבירות גבוהה יפסול חלק מהדברים האלה. אז יהיה פה משבר חוקתי שמעולם לא דמיינו אותו".
"זו הדאגה העמוקה שלי. כי זה לא רק ישאר משבר חוקתי תיאורטי, זה יהיה יום-יומי ובעיקר זה יקרע פה את העם. האחריות שלהם (של הממשלה) היא למנוע את הקרע הזה בעם, ויש דרך אחת, להקפיא את החקיקה ולנסות להגיע להסכמות רחבות".