מטה משפחות החטופים יגיש תלונה רשמית נגד ראשי חמאס בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, וביום רביעי תצא להולנד "רכבת אווירית" עם כ-100 נציגי משפחות, עם עורכי דין מהארץ והעולם. כך נודע ל-ynet. הנציגים יגישו את התלונה, שעליה עבדה המחלקה המשפטית של מטה המשפחות במשך ארבעה חודשים. אלפי יהודים מרחבי הולנד יגיעו להאג כדי לתמוך במשפחות.
3 צפייה בגלריה
משפחות החטופים על רקע בית הדין בהאג
משפחות החטופים על רקע בית הדין בהאג
משפחות החטופים בהאג בחודש שעבר, כשבבית הדין הבינלאומי לצדק דנו בתביעה נגד ישראל
(צילום: משרד החוץ)
האישומים המפורטים בתלונה הרשמית שתוגש בהאג כוללים חטיפות, היעלמויות כפויות, אלימות מינית, עינויים ועבירות נוספות. המטרה המיידית של הגשת התלונה בבית הדין הפלילי הבינלאומי היא לפרסם צו מעצר נגד מנהיגי חמאס, על מנת להפעיל לחץ נוסף לשחרור החטופים.
בשבועות הקרובים יגיעו להאג חטופים ששוחררו מעזה, לצד בני משפחות של חטופים שעדיין בשבי, כדי להעיד נגד חמאס בבית הדין ולתמוך באישומים נגד הנהגת ארגון הטרור.
בראשות המחלקה המשפטית של מטה משפחות החטופים, שעובדת בהתנדבות מלאה, עומדת ד"ר שלי אביב ייני - ששיתפה פעולה בהגשת התביעה עם עו"ד יובל ששון, משרד עורכי הדין מיתר, מרכז ראול ולנברג לזכויות אדם ומשרד סאליבן אנד קרומוול.
3 צפייה בגלריה
עצרת למען החטופים בתל אביב
עצרת למען החטופים בתל אביב
עצרת למען החטופים בתל אביב
(צילום: AHMAD GHARABLI / AFP)
בתוך כך מגבירות המשפחות את המאבק בזירה הבינלאומית ומצליחות לגייס מנהיגים שמבטיחים לעמוד לצדן, ולהילחם למען החזרת יקיריהן. בימים האחרונים נפגשו חטופים, ונציגי המשפחות, עם נשיא פורטוגל מרסלו רבלו דה סילבה, מלך ספרד פליפה השישי, ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס, נשיא צרפת עמנואל מקרון, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ובכירים נוספים.
קלרה מרמן, שנחטפה מביתה ושוחררה מהשבי אחרי 53 ימים, אמרה למלך ספרד: "הם ירו, שברו את החלונות והוציאו אותנו מהבית בצורה מאוד אכזרית. היינו מבוהלים". בפגישה של משפחות החטופים אמר המלך על מחבלי חמאס שתקפו את תושבי העוטף: "כמה מעוות זה לדעת שהקהילות האלה ליד הרצועה, שהאמינו בשלום ובדו-קיום, היו המטרה הראשונה שלהם".
3 צפייה בגלריה
נציגי שש משפחות החטופים ביניהם חטופה ששוחררה מהשבי, נפגשו עם ראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ'ס ועם מלך ספרד פליפה השישי
נציגי שש משפחות החטופים ביניהם חטופה ששוחררה מהשבי, נפגשו עם ראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ'ס ועם מלך ספרד פליפה השישי
נציגי המשפחות פגשו בספרד את המלך וראש הממשלה
(צילום: ארמון המלוכה בספרד)
בפגישה עם ראש הממשלה הספרדי סנצ'ס הוא אמר למשפחות כי דבר לא יצדיק את מעשי הזוועה שהם חוו וממשיכות לחוות עוד היום, והביע סולידריות ואת נכונותו לעזור לאזרחי ישראל. הוא הצהיר כי יעשה הכול על-מנת ללחוץ על חמאס לשחרר את החטופים, באופן מיידי וללא תנאים.