שר הביטחון יואב גלנט הורה להטיל מצור מוחלט על רצועת עזה, כחלק מהלחימה מול מחבלי חמאס. במהלך הערכת מצב בפיקוד הדרום אמר גלנט: "לא יהיה חשמל, לא יהיה מזון, לא יהיה דלק - הכל סגור. אנחנו נלחמים בחיות אדם ואנחנו נוהגים בהתאם".

מוקדם יותר היום התייחס דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי למצב ברצועה. "המעברים סגורים ברצועה, אין חשמל ברצועה, אין נכנס ואין בא לרצועה. עזה במצור", אמר בהצהרה לתקשורת. "יש מאות קבורים מתחת לבניינים בהתקפות שלנו".
דובר צה"ל התייחס לתקיפות האחרונות ברצועת עזה: "אנחנו מגיעים ונגיע ביממה הזאת לאלפי מטרות שהותקפו. בכל מטרה כזאת יש מחבלים, אנחנו לא תוקפים מרחבים שאין בהם מחבלים. כל איתור שיש בו מחבלים - ייתקף. כל איתור מודיעיני, כל מפקדה, כל חמ"ל שליטה שלהם - ייתקף".
"צה"ל נמצא בהתקפה. אנחנו עברנו לגלי תקיפה עוצמתיים. הם גלי תקיפה בהרכב אווירי רחב של 60-50 מטוסי קרב שמטילים מאות ואלפי חימושים על מטרות. כל ארבע שעות יוצא גל כזה ותוקף".
2 צפייה בגלריה
תקיפות חיל האוויר בעזה
תקיפות חיל האוויר בעזה
תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה
(צילום: MAHMUD HAMS / AFP )
2 צפייה בגלריה
תקיפות חיל האוויר בעזה
תקיפות חיל האוויר בעזה
(צילום: Mohammed ABED / AFP)
בשעות הבוקר תקפו כלי טיס של צה"ל מחסן אמצעי לחימה ופיר כניסה למנהרת טרור תת-קרקעית בשטח הרצועה ששימשו את בכירי חמאס. בנוסף, הותקפה מפקדה מבצעית של הג'יהאד האיסלאמי במסגד בשכונת זיתון ברצועה, ומפקדה נוספת ששימשה את חמאס בחאן יונס.
כמו כן, כלי טיס של צה"ל תקף בשעה האחרונה כלי רכב של חמאס שהתקרב לגדר המערכת מרצועת עזה לכיוון שטח מדינת ישראל.