משטרת צרפת ערכה היום (רביעי) חיפושים בלשכתו של אדואר פיליפ, ראש הממשלה לשעבר וכיום ראש העיר לה האבר. גורם במערכת המשפט אמר כי הפשיטה היא חלק מחקירה ראשונית בחשד למעשי שחיתות ועבירות כלכליות. לשכתו מסרה שפיליפ משתף פעולה עם הרשויות.
2 צפייה בגלריה
פיליפ ומקרון ב-2017, השנה שבה הפכו לראש ממשלה ונשיא
פיליפ ומקרון ב-2017, השנה שבה הפכו לראש ממשלה ונשיא
פיליפ ומקרון ב-2017, השנה שבה הפכו לראש ממשלה ונשיא
(צילום: AFP)
הגורם הצרפתי ששוחח עם רויטרס אמר כי בחודש דצמבר פתחה המשטרה בחקירה בחשד להעדפת מקורבים, שימוש לרעה בכספי ציבור ו"התעללות רגשית". אותו גורם לא ציין במי מתמקדת החקירה, אך לפי העיתון "לה מונד" במוקד נמצאים פיליפ וחלק מעוזריו.
פיליפ בן ה-53 נחשב לאחד המועמדים הבולטים לרשת את מקומו של הנשיא עמנואל מקרון, בבחירות לנשיאות שיתקיימו בעוד שלוש שנים. החוק אוסר על מקרון לרוץ לכהונה שלישית.
פיליפ כיהן עד 2017 כראש עיריית לה האבר, עיר נמל בצפון צרפת שבה כ-160,000 תושבים. באותה שנה הוא הפך לראש הממשלה של מקרון, שזכה בבחירות. פיליפ נטש את מפלגת המרכז-ימין "הרפובליקנים", והצטרף למפלגת המרכז של מקרון ולממשלתו.
פיליפ צבר פופולאריות במהלך משבר הקורונה, אז גם התגלעו חילוקי דעות בינו למקרון. הוא עזב את תפקיד ראש הממשלה בשנת 2020, לקראת סבב חילופים בממשלה.
באותה שנה, כשהוא עדיין מכהן כראש ממשלת צרפת, זכה פיליפ בניצחון בבחירות בלה האבר וחזר ללשכת ראש העיר. שנה לאחר מכן הכריז על הקמת מפלגת ימין בראשותו.