האיחוד האירופי החליט הערב (יום ב') על הוצאתה של ישראל מרשימת המדינות הירוקות, מה שעלול להוביל להגבלות על תיירים שיגיעו למדינות האיחוד, בהתאם להחלטתן.
2 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
(צילום: מוטי קמחי )
באופן מעשי, מדובר בהמלצה של האיחוד לכל מדינה, שתחליט בפני עצמה מה משמעות ההמלצה. ייתכן שההמלצה לא תשפיע על ישראלים שהתחסנו, אולם כאמור, הדבר נתון לפתחה של כל מדינה. קפריסין ויוון, נזכיר, החליטו לאפשר כניסת ישראלים מחוסנים גם בשעה שישראל לא הייתה ברשימת המדינות הירוקות.
הקריטריונים של האיחוד האירופי מתבססים בין היתר על שיעורי נדבקים בקורונה במדינה - יותר מ-75 חולים ל-100 אלף תושבים בשבועיים, נתון שישראל חצתה. למעט ישראל, המליץ האיחוד האירופי להוציא גם את קוסובו, מונטנגרו, צפון מקדוניה וארה"ב מרשימת המדינות הירוקות.
אינפו מדיניות החיסון השלישי החדשה והתו ירוק


ברשימת המדינות הירוקות של אירופה נמצאות בין היתר ירדן, קנדה, יפן, קטאר, מולדובה, סעודיה, סרביה ואוקראינה. מדינות האיחוד האירופי מאפשרות לרוב התיירים המחוסנים ממדינות העולם להגיע לשטחן, אולם לעיתים מחייבות אותם בביצוע בדיקות או בתקופות בידוד שונות. ארה"ב, שהוצאה מרשימת המדינות הירוקות, לא מאפשרת לאזרחים אירופים לבקר בשטחה באופן חופשי - ומחייבת אותם בבידוד זה תקופה ארוכה.
המלצת האיחוד האירופי הגיעה יממה לאחר הודעת בכירי משרד הבריאות על שינוי המדיניות בכל הקשור לבידודים לנוחתים בארץ. על-פי החלטת משרד הבריאות, החל מיום שישי הקרוב - 3 בספטמבר, ישראלים שיחזרו מחו"ל והתחסנו כבר במנה השלישית שבוע לפני חזרתם, לא יצטרכו להיכנס לבידוד בחזרה ממדינות כתומות, כל עוד בדיקת הקורונה שעברו בכניסה לישראל הייתה שלילית. אם תוצאת הבדיקה לא הגיעה בתוך 24 שעות, ישתחררו המחוסנים במנה השלישית מבידוד.

5,885 חיוביים מחצות, 736 במצב קשה

בתוך כך, ועל רקע המלצת האיחוד האירופי, 5,885 ישראלים אובחנו כחיוביים לקורונה מאז חצות. בסך הכול בוצעו כ-92 אלף בדיקות ולפי נתוני משרד הבריאות שיעור החיוביים, ללא בדיקות החלמה, הוא 7.2%. ישראל מדורגת כעת במקום החמישי בעולם במספר המאומתים בשבעת הימים האחרונים ביחס לאוכלוסייה.
2 צפייה בגלריה
מחלקת הקורונה בברזילי באשקלון. 736 חולים במצב קשה
מחלקת הקורונה בברזילי באשקלון. 736 חולים במצב קשה
מחלקת הקורונה בברזילי באשקלון. 736 חולים במצב קשה
(צילום: AP)
בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,138 חולי קורונה. 736 מהחולים המאושפזים במצב קשה. 163 חולים מחוברים למכונות הנשמה.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 7,030 חולי קורונה, לאחר שמשרד הבריאות עדכן את הנתונים לגבי פטירות שלא דווחו בימים האחרונים. שלושה חולי קורונה נפטרו היום ומספר הנפטרים מתחילת החודש עומד על 551.