ראש האופוזיציה של דרום קוריאה לי ג'יאה-מיונג נדקר בצווארו הלילה (בין שני לשלישי) על ידי גבר בן 67 במהלך ביקור בעיר הנמל בוסאן. כך דיווחה סוכנות הידיעות Yonhap, שציינה כי "התוקף נוטרל ונעצר במקום". החשוד דקר בסכין באורך 18 ס"מ, שאותה קנה ברשת.
2 צפייה בגלריה
תיעוד: ראש האופוזיציה לי ג'יאה-מיונג לאחר שנדקר בצווארו
תיעוד: ראש האופוזיציה לי ג'יאה-מיונג לאחר שנדקר בצווארו
תיעוד: ראש האופוזיציה לי ג'יאה-מיונג לאחר שנדקר בצווארו
(צילום: רויטרס)
ערוץ הטלוויזיה YTN דיווח כי נגרם ללי "חתך של כס"מ אחד בצווארו". לפי הדיווח, התקיפה אירעה בזמן שהוא שוחח עם עיתונאים, כשביקר באתר הבנייה של נמל תעופה חדש בעיר. לאחר שקיבל טיפול ראשוני, הוטס לי לסיאול במסוק. דובר מפלגתו של לי אמר כי ראש האופוזיציה יעבור ניתוח בבית החולים, וכי לפי רופאים ככל הנראה ישנה פגיעה בווריד הצוואר שלו - אך לא מדובר בפציעה מסכנת חיים.
לפי תיעוד האירוע, כך ציינו כלי התקשורת המקומיים, התוקף הוא גבר בשנות ה-50 או ה-60 לחייו, שעל ראשו כתר נייר הנושא את שמו של לי. "החשוד ניגש ללי וביקש חתימה, ואז זינק לפתע קדימה ותקף אותו", נכתב. כלי תקשורת במדינה ציטטו עדים שאמרו כי התוקף "השתמש בכלי נשק דמוי סכין".
2 צפייה בגלריה
ראש האופוזיציה לי ג'יאה-מיונג משוחח עם עיתונאים, לפני שנדקר
ראש האופוזיציה לי ג'יאה-מיונג משוחח עם עיתונאים, לפני שנדקר
משוחח עם עיתונאים, לפני שנדקר
(צילום: AFP)
סוכנות הידיעות פרסמה תמונה שבה נראה הפוליטיקאי שוכב על הקרקע, אוחז במטפחת המכסה את פצע הדקירה בצווארו. הנשיא יון סוק יאול, שהורה על "פתיחת חקירה מהירה" והביע את "דאגתו העמוקה ללי", גינה את התקרית ומסר כי התקיפה "אינה מתקבלת על הדעת". גורם ממפלגתו של לי אישר כי ראש האופוזיציה "בהכרה, ומקבל טיפול בבית חולים".
לי, סופר, משפטן ופעיל זכויות אדם בעברו, התמודד כמועמד המפלגה הדמוקרטית בבחירות לנשיאות דרום קוריאה ב-2022 - והפסיד לנשיא המכהן יון סוק יאול בפער זעום. הוא כיהן בעבר כראש העיר סונגנאם ומושל מחוז קיונגי. בכניסתו לפוליטיקה הקוריאנית נחל הפסד בבחירות לראשות העיר סונגנאם ב-2006 ובבחירות הפרלמנטריות לאספה הלאומית ב-2008. ב-2010 זכה בבחירות לראשות העיר, ונבחר בשנית לכהונה נוספת ב-2014. לאחר מכן התמודד וניצח ב-2018 בבחירות למושל מחוז קיונגי, המחוז המאוכלס ביותר בדרום קוריאה, הסובב את הבירה סיאול.