2 צפייה בגלריה
סרגי ואשתו יחד
סרגי ואשתו יחד
"אדם אהוב ואבא מדהים". סרגיי ונטליה
סרגיי בולטינסקי, אזרח ישראלי בן 49, נהרג מהפצצות רוסיות בעיר מריופול שבאוקראינה, בעת שעשה את דרכו לבית הכנסת כדי לקבל מידע על אפשרות של פינוי מהעיר. בולטינסקי עלה לישראל לפני כ-12 שנה וכעבור שלוש שנים חזר לאוקראינה, שם הכיר את אשתו השנייה, נטליה.
ב-24 במרץ יצאו סרגיי וניקיטה, אחיינו בן ה-16, מדירתם במריופול לבית הכנסת, כדי לבדוק אפשרות לפינוי מהעיר. הם ידעו שהדרך מסוכנת, אבל זאת הייתה האפשרות היחידה להשיג מידע על פינוי. בדרך לבית הכנסת החלה הפצצה כבדה על העיר. ניקיטה סיפר שהם ניסו לברוח ולמצוא מקום מסתור כשרסיס של טיל פגע בסרגיי, שנהרג לעיניי אחיינו.
בעזרת הקרן לידידות, יומיים אחרי מותו של סרגיי עלו לישראל אמו, תמרה (71), ואחיינו שהיה עד למותו. הלילה, בטיסת חילוץ מיוחדת של הקרן לידידות מקישינב, צפויות להגיע ארצה גם אלמנתו נטליה ובתם המשותפת אליזבטה בת השבע, שקיבלו שתיהן ויזה הומניטרית מיוחדת.
נטליה וסרגיי היו נשואים תשע שנים. "אדם אהוב ואבא מדהים", הגדירה אותו אתמול בכאב וסיפרה: "מאז המלחמה ניסינו להימלט מהעיר אך לא הצלחנו. חיינו בתנאים מאוד קשים, ללא מים, גז, חשמל ובלי אפשרות לתקשר עם העולם החיצון. מי היה יכול בכלל לדמיין שתפרוץ מלחמה ושסרגיי ימות? לא האמנו שרוסיה תתקוף את אוקראינה".
היא הוסיפה כי "בשבוע הראשון ללחימה עוד חשבנו שהכול יסתדר ושזה ייגמר בקרוב. ב-6 במרץ המצב בעיר החמיר, והבנו שאיחרנו את המועד להימלט. אחרי שסרגיי נהרג לא נתנו לנו לראות את הגופה שלו ואנחנו לא יודעים אפילו איפה הוא קבור. כל העיר הרוסה. אי אפשר היה לצאת לזהות את הגופה ובטח שלא לקיים הלוויה".
2 צפייה בגלריה
הרס במריופול
הרס במריופול
"לא האמנו שרוסיה תתקוף את אוקראינה". הרס במריופול
(צילום: רויטרס )
בחודש האחרון שהו נטליה ואליזבטה במלונית של הקרן לידידות והג'וינט בקישינב. "אני מודה לקרן לידידות על כל הפעילות למען הפליטים מאוקראינה", אמרה נטליה. "זה הציל אותנו מהתופת ועכשיו עוזר לנו להגיע לישראל. סרגיי ואני התחתנו בחתונה אזרחית ומעולם לא דאגנו לרישום של הנישואין או של הילדה המשותפת. בישראל נעשה בדיקת DNA כדי להוכיח אבהות של סרגיי ואז נוכל לקבל עבורה אזרחות ישראלית".
הטיסה הלילה היא אחת משתי טיסות שנוחתות בישראל לקראת יום העצמאות, כשעל סיפונן יגיעו 250 עולים חדשים מאוקראינה.
נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין: "ישנם מקרים רבים כמו זה של נטליה וסרגיי, סיפורים קורעי לב של אנשים שאיבדו את הכול ברגע, על לא עוול בכפם, בגלל המלחמה האיומה באוקראינה. אנו גאים להיות בחזית המאמץ בסיוע לאחינו ואחיותינו באוקראינה לעלות ארצה. זו עבורנו התגשמות הציונות הלכה למעשה".
בימים הראשונים של הלחימה נהרג גם רומן ברודסקי, בן 42 שהתגורר באוקראינה והיה בדרכו לגבול, לאחר שטעות בזיהוי גרמה לחמושים אוקראינים לפתוח עליו באש.