ילדה בת ארבע בגן ילדים בכפר סבא מצאה אתמול (שלישי) אקדח עטוף במגבת, במהלך מבצע ניקיון שיזמה הגננת לרגל יום המעשים הטובים. האקדח הועבר לשוטרים שהוזעקו למקום, והמשטרה פתחה בחקירה.
הילדה, שהשתתפה בניקיון הגינה הסמוכה, הבחינה בקופסה קטנה בין השיחים, ובה פריט כבד שעטוף במגבת. היא הזעיקה את הגננת כדי שתסייע לה – ומנהלת הגן שבאה לעזרתה נדהמה לגלות שמדובר באקדח. הגננת הרחיקה את הילדים מהקופסה ומיהרה להזעיק את המשטרה. בבדיקה התברר כי האקדח לא היה טעון.
מחלקת החינוך בעיריית כפר סבא דיווחה להורים על פרטי האירוע. כמו כן היא ציינה כי פסיכולוגית הגן תשוחח עם הילדים, ויחד עם הגננת תחזק את הצורך לפנות למבוגר כאשר הם נתקלים בחפץ חשוד.
1 צפייה בגלריה
האקדח העטוף
האקדח העטוף
האקדח העטוף שהילדה מצאה בקופסה בין השיחים
"כוחות השיטור הגיעו למקום וביצעו בשכונה סריקות נרחבות. בימים הקרובים תהיה נוכחות מוגברת של סיירי ביטחון לשם שמירה על בטיחות הילדים", נמסר בהודעה להורים. באותה הודעה צוין כי צוות הגן בודד את הילדים במטרה לשמור עליהם ולמנוע מהם להיות שותפים בהתרחשות, ולכן הם לא היו מודעים לאירוע מציאת הנשק בידי הילדה.
עיריית כפר סבא פרסמה הודעה להורים בעקבות המקרה החריג. "במהלך היום ילדי גן לחן יצאו לנקות גינה בסמוך לגן כחלק מאירועי יום המעשים הטובים. במהלך הניקיונות מצאה אחת הילדות בין השיחים קופסה קטנה ובה פריט עטוף כבד מאוד, וקראה למנהלת הגן לעזרה. הגננת זיהתה שמדובר בנשק מסוג אקדח, הרחיקה את הילדים מהקופסה והזעיקה מיד משטרה", נמסר.
"אנו מודים למנהלת הגן ולצוות הגן על תפקוד מעולה בקור רוח ובמקצועיות לביטחון הילדים והצוות", נכתב בהודעת העירייה. "נשתף את הילדות והילדים בדברים על ידי פסיכולוגית הגן, נחזק את הצורך לפנות למבוגר כאשר הם נפגשים בחפץ חשוד וננהל שיח על מוגנות. ביטחון ילדינו הוא בראש סדר העדיפויות".
מהמשטרה נמסר: "פתחנו בחקירה עם קבלת הדיווח, במסגרתה הועברו הממצאים למיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל".