במבצע משולב וחריג, כוחות צה"ל, יחידת הסייבר בלהב 433, מג"ב, שב"כ והמנהל האזרחי החרימו הלילה (בין רביעי לחמישי) עשרות מיליוני שקלים שקשורים למימון חמאס ברחבי יהודה ושומרון ובעיקר בג'נין, טול כרם ורמאללה. בנוסף הוחרמו כספות, מסמכים, מערכות הקלטה וטלפונים.

2 צפייה בגלריה
תיעוד ממעצרי מבוקשים והחרמת כספי טרור ביו"ש
תיעוד ממעצרי מבוקשים והחרמת כספי טרור ביו"ש
כספי טרור שהוחרמו
(צילום: דובר צה"ל)
הכותרת
כללי המשחק החדשים עם חיזבאללה ואיראן | רונן ברגמן
26:05
בפיקוד המרכז ובאוגדת איו"ש התכוננות למבצע הזה שבועות ארוכים, אספו מודיעין מדויק ופעלו בהתאם כשניתנה הפקודה. בשעה 01:00 בלילה פשטו הכוחות יחד במקביל על כמה חלפני כספים הפרוסים ברחבי יו"ש, עצרו 21 מבוקשים והחרימו את כספיהם - המיועדים לטרור ולחמאס.
המבצע התנהל בשלוש חטיבות מרכזיות - מנשה, בנימין ועציון - ובמהלכו כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים חמושה בג'נין, שירתה לעבר הכוחות וסיכנה אותם. כמו כן, בכמה מוקדים ירו הכוחות לעבר מחבלים שהשליכו מטענים ויידו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר הכוחות. לפי הפלסטינים, אדם אחד נהרג ו-14 נפצעו בפעילויות הללו.
גורם ביטחוני בכיר אמר כי "מדובר במבצע ראשון מסוגו. מטרתה של הפעולה הזו בעצם היא להוריד את השלטר המרכזי בדרך של חמאס להוציא ולהכניס כספים שמשמשים לייצור טרור. אנחנו עושים את זה באמצעות ניתוק קווי הזרמת הכספים המרכזיים שלו".
גורם אחר הוסיף: "המבצע הלילה הוא חלק מהמערכה הרחבה בפיקוד המרכז נגד ארגון הטרור חמאס. אוגדת איו"ש הובילה את המבצע בשיתוף פעולה בין ארגוני יוצא דופן בין צה"ל, שב"כ, יחידת להב 433 וגופים נוספים. הפגיעה הכלכלית בארגון הטרור חמאס היא משמעותית ביותר ומשפיעה באופן ישיר על היכולת שלו לייצר טרור ביהודה ושומרון".
2 צפייה בגלריה
כרוזים שפוזרו בחלחול
כרוזים שפוזרו בחלחול
"מימון טרור = טרור". שלט שהותירו הלוחמים בחלחול
המבצע הוא חלק מהמאבק הכלכלי בארגוני הטרור, שמתנהל לצד המאבק במחבלים ובאמצעי הלחימה. במסגרת המבצע שר הביטחון, יואב גלנט, החליט כי משרדי החלפנויות חלחול, בית אלמקדס, אלפחר, אלעג'ולי וחלפנות נור אלהדא, הפועלים ברחבי יו"ש, יוכרזו כארגוני טרור בעקבות פעילותם להעברת כספים לידי חמאס והג'יהאד האיסלאמי.
בישראל אומרים שהחלפנויות פעלו למימון הטרור כחלק מהונאה - שבמסגרתה הציגו את עצמן כנותנות שירותים פיננסיים. הכרזתן כארגון טרור התאפשרה בתום חקירה משותפת של המטה ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון, פיקוד המרכז בצה"ל, שירות הביטחון הכללי, משטרת ישראל וגופי האכיפה הכלכליים. בין המבוקשים שנעצרו ישנם מנהלי משרדים שמשויכים לחמאס, שפעלו לאורך תקופה ארוכה בחסות חברות ומוסדות להעברת הכספים.
ברשתות הפלסטיניות התפרסמו תמונות שהשאירו אחריהם הכוחות, ובהן נכתב בין השאר: ""החלפן הזה סייע במימון הטרור. צה"ל ימשיך להחרים כספי טרור בכל מקום. מימון הטרור = טרור". בשלט אחר נכתב: "המפקד הצבאי ביו"ש קיבל החלטה לפעול נגד כל מי שמשרת את תנועת הטרור חמאס. המקום הזה נסגר כי הוא משרת את חמאס בניגוד להחלטת המפקד הצבאי". לשלט התווסף מספר טלפון שאליו ניתן לפנות כדי להבין כיצד למנוע סגירת בתי עסק כאלה.