המשטרה והשב"כ עצרו פלסטיני בן 29 מרצועת עזה השוהה בישראל באופן בלתי חוקי, בחשד כי הצית סוכות ואוטובוסים ברמלה. כמו כן הוא היה שותף לתכנון חטיפה ופיגועי תופת וירי. לפי כתב אישום שהוגש נגדו הוא עבר אימונים צבאיים אצל גדודי חללי אל אקצא ברצועה ונשלח להסתנן לישראל כדי לבצע פיגועים.
הצעיר הפלסטיני, סלימאן כסאב, הוא במקור תושב חאן יונס. הוא נכנס לישראל בינואר 2020 באישור הומניטרי כמלווה של אימו הסובלת ממחלה קשה. לאחר שהסתיים הטיפול הוא ניצל את ההיתר כדי להישאר בישראל. לפני חודש הוא נעצר.
2 צפייה בגלריה
סלימאן כסאב
סלימאן כסאב
המחבל סלימאן כסאב ואוטובוס שהוצת ברמלה
(באדיבות תקשורת שב"כ)
בחקירתו התברר כי ב-30 בספטמבר וב-4 באוקטובר הוא הצית סוכות ואוטובוסים ברמלה. כמו כן הוא היה בקשר עם ארגון גדודי חללי אל אקצא ותכנן לקדם עם הארגון פיגועים חמורים כגון חטיפה, פיגוע ירי ופיצוץ מטען חבלה. הוא גם אמור היה לקבל מהארגון אמצעי לחימה וכסף.
הבוקר הגישה נגדו פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום לבית המשפט המחוזי בלוד. לפי כתב האישום כסאב הוא פעיל בפתח ובגדודי חללי אל אקצא. האימונים שעבר כללו ירי בנשק ואימוני כוח גופני. לאחר שהצליח להסתנן לארץ הסתתר בשכונת ג'וואריש ברמלה.
במשך שהותו הוא היה בקשר עם אבו אבו סיף אל דין, מפקד צפון רצועת עזה בגדודי חללי אל אקצא, ועם מפקדים נוספים בארגון באמצעות אפליקציית המסרים המיידיים "סיגנל". הוא כתב להם כי הוא מעוניין לקבל את חסות הארגון על מעשיו. תחילה הם כתבו לו: "עכשיו זמננו להסתתר ולנוח, וזאת בכדי להטעות את האויב", וכן: "אחרי המנוחה הם יסדרו את הפעילות כך שהיא תהיה כואבת לאויב וכנקמת דם על בנותיהם אשר עלו לגן העדן במחסומי המוות הציוניים".
2 צפייה בגלריה
שב"כ: מחבל מעזה הצית סוכות ואוטובוסים ברמלה - ותכנן פיגוע חטיפה
שב"כ: מחבל מעזה הצית סוכות ואוטובוסים ברמלה - ותכנן פיגוע חטיפה
טרור ההצתות ברמלה
לאחר מכן ביקש אבו סיף מהנאשם להרכיב מטען נפץ, ולשם כך הציעה לשלוח לו הוראות הכנה, וכן הבטיח כי ידאג להחזיר לו את הוצאותיו הכספיות. כמו כן הציע אבו סיף לנאשם לחטוף אזרח יהודי ולקבור אותו, כדי שיהיה בחזקתם קלף מיקוח במשא ומתן מול ממשלת ישראל למען שחרור אסירים מרצועת עזה.
באחת ההתכתבויות סיפר כסאב למפעיליו כי תצפת במשך 20 יום על קיבוץ שבו מתגוררים קציני צבא ומשטרה, וסיפר כי איתר דרך כניסה אל הקיבוץ שלא מפוקחת במצלמות אבטחה. הוא אמר כי הוא יכול להטמין רימוני יד צמוד למכלי בנזין שבשטח הקיבוץ. הוא הוסיף כי יבצע את הפעולה בשעות הבוקר כאשר הקצינים לעבודתם מכיוון שהוא "רוצה קורבנות רבים". בתגובה המליצו לו מפעיליו להוסיף בקבוק בנזין על מנת להעצים את הפגיעה והבטיחו כי יוכר כשאהיד.
בנוסף הציע הנאשם בהתכתבות עם מפקדי הארגון לבצע פיגועי הצתה נוספים ברמלה, שם לדבריו מצויים "שוטרים רבים". כמו כן תיאר כי באפשרותו לירות אש חיה על ישיבות ולהרוג "מתנחלים".
כתב האישום מתאר כיצד בחג סוכות הוא הכין בקבוקי תבערה וכן הצטייד בסולר והגיע אל סוכות ברחבי העיר. הוא השליך לעבר הסוכות את בקבוקי התבערה, גרם להתלקחותן, וריסס על קירות סמוכים כתובות נאצה כגון "פתח עבר כאן". בפעם אחרת מילא מטף כיבוי אש בסולר, הצמיד אותו לגלגלי אוטובוס, הצית את האוטובוס וריסס עליו כתובות נאצה. כשנעצר נמצאו במכנסיו שני סכינים.
תושבי שכונת עמישב ברמלה מסרו בתגובה: "תושבי שכונת עמישב הסובלים שוב ושוב מהצתות רכביהם, ומאירועי אלימות נוספים מברכים על הכנסת השב"כ סוף-סוף לחקירת האירועים וכמובן על תפיסת האחראי לטירוף ההצתות בחודש האחרון. פענוח מקרי ההצתות על ידי השב"כ מוכיח את הנחיצות והקריטיות במעורבותו של השב"כ לשם תפיסת האחראים לפרעות בעיר שעדיין ממשיכות, ולשם איסוף מיידי של האמל"ח הרב המצוי ללא רשיון בידיים עוינות".