שלושה תלמידים נורו למוות ושמונה בני אדם נוספים נפצעו אמש (שלישי) בתיכון בעיירה אוקספורד שבמדינת מישיגן, ארצות הברית. הרשויות במדינה מסרו כי תלמיד כבן 15 נעצר בחשד לירי, וברשותו נמצא אקדח חצי-אוטומטי מסוג זיג זאואר. עוד נמסר כי הוא נעצר זמן קצר לאחר התקרית והמניע שלו עדיין לא ברור.
בחקירה התברר כי האקדח ששימש למסע הרצח היה שייך לאביו של היורה, שקנה אותו לפני מספר ימים. הנער החשוד פרסם ברשתות החברתיות תמונה של אקדח לפני שיצא למסע הירי.

5 צפייה בגלריה
תלמיד ירה בשלושה תלמיד וגרם למותם בבית ספר במישיגן ארה"ב
תלמיד ירה בשלושה תלמיד וגרם למותם בבית ספר במישיגן ארה"ב
"ירה כדורים רבים". התיכון שבו התרחש האירוע במישיגן
(צילום: AP)
ממשרד השריף במחוז אוקלנד נמסר כי האירוע התרחש לפני השעה 13:00 בצהריים (זמן מקומי), וכוחות גדולים של משטרה וצוותי חירום והצלה הוזעקו אל התיכון. "עצרנו חשוד אחד שהחזיק באקדח. אנחנו לא סבורים שיורים נוספים היו מעורבים באירוע".
מייקל מק'קייב ממשרד השריף מסר כי בין הפצועים גם מורה והשאר היו תלמידים, והוסיף כי המשטרה סגרה את האזור לצורך סריקות. ההרוגים הם נער בן 16, נערה בת 17 וילדה בת 14. שניים מהפצועים עברו ניתוח ושישה במצב יציב. על פי החשד, היורה פעל לבדו ונעצר ללא התנגדות לאחר שירה 15 עד 20 יריות. "כל העניין נמשך חמש דקות", נמסר ממשרד השריף.
אבי הודר, תלמידה בבית הספר, סיפרה שהייתה בשיעור כימיה כששמעה קול של זכוכית נשברת. "המורה שלי החל לרוץ והדבר הבא שראיתי זה שהוא דוחף שולחנות. זה חלק מהפרוטוקול של בית הספר להתבצר, כך שכולנו ידענו והתחלנו לדחוף שולחנות לכיוון הדלתות".
החשוד לא אמר כלום למשטרה בחקירתו ודרש את זכותו לעורך דין לאחר שהוריו ייעצו לו לא לדבר. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס לתקרית במהלך ביקור בקולג' במינסוטה. "לבי עם המשפחות שסובלות את הצער הבלתי נתפס של אובדן אדם אהוב", אמר ביידן לכתבים.
פורסם לראשונה: 00:04, 01.12.21