בית משפט השלום בראשון לציון האריך בצהריים (ראשון) בתשעה ימים את מעצרו של תושב הפזורה הבדואית (22) שלפי החשד אנס בסוף השבוע את תושבת גדרה בביתה. ששת בני משפחתו, ובכללם אביו ואחיו של החשוד, צפויים להשתחרר. "זה לא אני", אמר החשוד עם כניסתו לאולם הדיונים. השופט אישר את פרסום שמו של החשוד בדיון, אלא שסנגורו ביקש לעכב את ביצוע ההחלטה - ושמו ייוותר אסור לפרסום עד מחר, כדי לאפשר לסנגור לערער.
2 צפייה בגלריה
החשוד באונס מגדרה
החשוד באונס מגדרה
החשוד באונס
(צילום: דנה קופל)
המשטרה מייחסת לחשוד עבירות של בעילה באיום בנשק, בעילה הגורמת לחבלה גופנית, מעשה סדום תוך התעללות, בעילה שלא בהסכמה חופשית והתפרצות למגורים לבצע עבירה. בבקשת המעצר ביקשה המשטרה 10 ימים, אולם השופט גיל גבאי קבע כי המעצר יוארך בתשעה ימים. "מצאתי חשד סביר ברמה גבוהה שביצע את המעשים שמייחסים לו. הם מגיעים לרף גבוה של מסוכנות. הוא נכנס באישון לילה כשהאישה שהתה בבית לצד ילדיה וביצע בה עבירות מין קשות תחת איום שירצח אותה. עיון בהודעת המתלוננת מעלה תמונה קשה על מה שעברה והנזקים שנגרמו לה", קבע השופט.
בדיון אמר נציג היחידה החוקרת מטעם המשטרה כי "הפורץ נכנס לבית ותקף ואנס בברוטאליות קורבן לעיני ילדיה כשהם בוכים. הוא המשיך ואמר 'אם תמשיכי לצעוק ארצח אותם' באיומי סכין. הוא קשר אותה בידיה ורגליה וגם את עיניה בשלב מסוים". נציג המשטרה הוסיף: "היום, מעבר לחשד הסביר, יש לנו כבר ראיות לכאורה והמון פעולות לבצע. הגענו לחשוד באמצעות מצלמות אבטחה וראיות פורנזיות". לדבריו, "המקרה הזה פגע בתחושת הביטחון של גדרה".
סנגורו של החשוד ביקש לאסור את פרסום זהות החשוד, ואמר כי "הוא ללא עבר פלילי. ראוי להמתין בשלב זה כמה ימים". הוא הוסיף: "החשוד טען בפניי שאין לו קשר לאירוע. לקחו ממנו סווטשירט ונעליים. לאור העובדה שנציג המשטרה אמר שיש ראיות פורנזיות לכאורה, ראוי לקצר את ימי המעצר".
החשוד באונס נעצר בשבת בפעילות מיוחדת ליד חברון, אחרי שמאמצי החקירה של המשטרה הצליחו להביא למה שתיארו שם כ"בינגו פורנזי". עמו נעצרו כאמור גם שישה קרובי משפחתו, בהם אביו ואחיו. הראיות השונות שנאספו בזירה הועברו למעבדה לזיהוי פלילי במטה הארצי, שם עבדו מסביב לשעון – כשבאירועים בעלי פרופיל תקשורתי נמוך יותר זה כנראה לא היה מתנהל כך – ואתמול בבוקר הגיעה פריצת הדרך שבזכותה הוא נתפס.
2 צפייה בגלריה
תיעוד של החשוד באונס בגדרה
תיעוד של החשוד באונס בגדרה
תיעוד של החשוד באונס בגדרה
התקיפה המינית אירעה בלילה שבין חמישי לשישי. חקירת המשטרה העלתה כי הצעיר פרץ לדירה בקומה השנייה בבניין בשכונת גולדה ביישוב - וביצע את זממו אחרי שקשר את הקורבן. האישה, אם לשלושה ילדים קטנים, כתבה בהודעה בקבוצת הוואסטאפ השכונתית: "פרצו לי הביתה, אנסו אותי לעיני הילדים. תיזהרו, תסגרו דלתות". בחקירה התברר כי בנה הקטן, בן ארבע, סייע לה לאחר האונס.
"הוא היה מכוון מטרה לפרוץ לדירה ולפגוע", אמר גורם בכיר ביחידה המרכזית של משטרת מחוז מרכז שעליה הוטלה החקירה. במשטרה ציינו כי לא הייתה היכרות מוקדמת בין הצעיר לאישה, וכי נבדק חשד שלפיו הוא בחר בה כקורבן אונס אחרי שידעה כי מדובר באם שחיה לבדה בדירה עם ילדיה.
מיד אחרי היוודע האונס, הביעו תושבים בשכונה את מורת רוחם בכל הקשור לתחושת אובדן הביטחון. כמה תושבים אף הפגינו מול ביתו של ראש המועצה יואל גמליאל, שמצידו היה עסוק בחילופי האשמות מול המשטרה. גם הגעתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ליישוב לא הצליחה להוריד את מפלס החרדה בקרב התושבים.
גם אחרי מעצר החשוד, שכניה של הנאנסת מדגישים כי על המשטרה לפעול ביתר שאת על מנת להחזיר את תחושת הביטחון לתושבים. לידר כהן, שכנה של הקורבן, אמרה הבוקר בריאיון לשרון כידון וישי שנרב ב-ynet radio: "התחושה היא שאין אף אחד שעונה. באוקטובר ניסו לפרוץ לנו כמה פעמים, זה קורה כל הזמן, זה לא משהו חדש. אמרנו בקול רם שאנחנו מפחדים שזה יקרה - וזה קרה".
כהן אמרה עוד: "אנחנו בחרדה אמיתית. עברנו לפה לאחרונה והחיים שלי התהפכו ממצב של ביטחון לחוסר ביטחון. אני שוקלת לרכוש נשק".

סגן-ניצב יגאל הבשור, דובר מחוז מרכז במשטרה, אמר לאולפן ynet: "לצד הפורנזי יש התחקור והראיות שמחזקות את הימצאותו של החשוד בזירה. הראיות סוגרות עליו מכמה זוויות, מבחינתנו נביא למיצוי חומרת הדין איתו. אנחנו עדיין מנסים לבדוק אם מדובר במקור ההגעה בהתפרצות לדירה, האם הייתה כוונה לבדיקה מינית בלבד".
בנוגע לקורבן אמר סנ"צ הבשור: "במקרים כאלה יש ליווי צמוד של המשטרה, יש חוקרת מיוחדת שצמודה אליה. נכון לעכשיו היא נמצאת עם המשפחה, ומקבלת את המעטפת הנדרשת". בהתייחס לחששות התושבים אמר הקצין: "אני יכול להבין את האנשים. מבחינת העובדות - היקף הפשיעה באזור לא גבוה, כמות האירועים מאוד קטנה. אבל מבחינת כל אדם זה היקף של 100% ואת זה אני יכול להבין".

שכן אחר בבניין שבו אירע האונס אמר: "אני שמח שתפסו אותו, באמת טוב לדעת שיש משטרה כזאת שיודעת להגיע לאנס הנתעב תוך פחות מיממה. מצד שני, זה מאוחר מדי - כי בסוף עוצרים את הפושע אחרי שאנס אמא לשלושה ילדים, ואם רק היו אכיפה וביטחון שוטף האונס הזה היה נמנע".
שכנה נוספת אמרה כי "מאז האונס הוקמו קבוצות רכישה של התקנת סורגים ואזעקות, וכולם מוסיפים מצלמות אצלנו בבניין, כולם החליפו את הקודים בדלתות, מנעולים לחלונות למרפסת". השכנה הוסיפה שהיא ובעלה "מבוהלים ומפוחדים, הוא טיפס לשכנה מתחתנו, אנחנו ישנים עם הילדים בחדר, הרחקתי סכינים מהמטבח, החבאנו אותם בחדרים".