אלמונים פתחו אמש (רביעי) באש על מכוניות ובתי מגורים סמוך לכביש הראשי בסכנין. לא היו נפגעים אך נגרם נזק. תושבים רבים ששהו בבתי העסק באזור נאלצו להתרחק ולהסתתר מפני הירי, לאור הסכנה שנשקפה לחייהם. צפו בתיעוד שבפתח הכתבה.
כוחות משטרה רבים שהגיעו לזירה פתחו בחקירה, אך טרם דווח על מעצרים. אחד התושבים אמר: "היורים התחילו לירות בלי הבחנה. הם יכלו לפגוע באנשים ולרצוח אותם. זה היה חמור ומסוכן". תושב אחר אמר כי הגיע יחד עם שני ילדיו לקנות מעסק באזור כששמע את הירי: "חשבתי שהם יורים לעברי או לעבר מישהו קרוב אליי. כאילו הם היו ממש לידנו. בנס נשארנו בחיים".
3 צפייה בגלריה
יריות לעבר רכבים בסכנין
יריות לעבר רכבים בסכנין
"יורים כאילו אף אחד לא מעניין אותם". אלמונים פותחים באש לעבר הרכבים באמצע הכביש
בעל אחד הרכבים שנפגע מהירי אמר כי "טוב שלא הייתי ברכב. אם הייתי שם כנראה שלא הייתי יוצא בחיים. הפושעים יורים כאילו אף אחד לא מעניין אותם, אפילו לא המשטרה". לדבריו, "זה פשע משתולל. חוסר הביטחון האישי בחברה העברית נמצא בעלייה. אנחנו רואים עליית מדרגה גבוהה ביותר. בעבר היורים היו מגיעים בזמן שאין אנשים בכביש, היום הם באים ויורים מול כולם, ואף מתעדים את המעשים שלהם".
"זה לא האירוע הראשון מסוגו. בתקופה האחרונה היו מספר אירועי ירי בסכנין, שהגיעו מפושעים שירו לעבר עסקים ובתים, באותו אופן כמו היום", סיפר אחד התושבים. לדבריו, "ככל הנראה אלו פושעים שמחפשים בכל דרך לשלוט על בתי העסק ולקחת מהם 'פרוטקשן'. על המשטרה לחשוף את האמת, ולעצור את החמושים שמשתוללים".
3 צפייה בגלריה
יריות לעבר רכבים בסכנין
יריות לעבר רכבים בסכנין
הנזק שנגרם לרכבים כתוצאה מהירי
בתחילת השבוע נרצח תופיק ערו (27), תושב הכפר ג'ת שבצפון השרון, שנורה למוות ברכבו, מיד לאחר שהחנה אותו מחוץ לביתו. הוא היה הנרצח ה-34 בחברה הערבית מתחילת השנה. בשבוע שעבר ג'והרה חניפס, תושבת שפרעם בת 28 ובתו של סגן ראש העיר שפרעם פרג' חניפס, נרצחה בפיצוץ רכב סמוך לכניסה לעיר.
פורסם לראשונה: 22:56, 15.06.22