המשטרה מתכוונת לחקור את מנחם מנדל אסרף (23), נכדו של העבריין זאב רוזנשטיין, בגין חשד לניסיון רצח של העבריין מנחם אוקנין (53) ב-29 בפברואר. אמש, כשבוע לאחר ניסיון החיסול, התקבל דיווח במשטרה על השלכת רימון רסס לעבר ביתו של אסרף בשכונת נאות שושנים בחולון, ללא נפגעים או נזק. המשטרה פתחה בחקירה, הרקע לאירוע הוא פלילי.
2 צפייה בגלריה
מנחם מנדל אסרף, נכדו של זאב רוזנשטיין
מנחם מנדל אסרף, נכדו של זאב רוזנשטיין
מנחם מנדל אסרף, נכדו של זאב רוזנשטיין
ניסיון החיסול אירע בשעות הערב. המשטרה קיבלה דיווח על ירי ברחוב לוי אשכול בחולון, שממנו נפצע אוקנין באורח קל. חוקרי תחנת חולון וחוקרי מחלקה לזיהוי פלילי (מז"פ) מרחב איילון הגיעו לזירת התקרית, ופתחו בחקירה ובאיסוף ממצאים. אוקנין, המוכר למשטרה, נפצע ברגלו ופונה כאמור לקבלת טיפול רפואי כשמצבו קל.
באותו הלילה הצליחה המשטרה לעלות על זהותו של אסרף, ובלשי תחנת חולון עצרו אותו לחקירה. בהמשך הוארך מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב בחמישה ימים.
אתמול, במהלך דיון בהארכת מעצר שנייה, אמר נציג המשטרה כי "אסרף נעצר בגין חשד לביצוע עבירות של ניסיון לגרום למותו של אדם, החזקת נשק ללא רשות, חבלה חמורה, ירי מנשק חם באזור מגורים והחזקת סם שלא לצריכה עצמית. אומר כבר עתה כי יש כוונה לחקור את החשוד על ניסיון רצח. בוצעו פעולות חקירה רבות מאוד מאז הארכת המעצר האחרונה. אציין כי עילת השיבוש קיימת בעוצמה גבוהה בתיק זה בשל הצורך באיתור מעורבים נוספים ככל שיעלו בהתאם לפעולות החקירה".
לאורך כל ימי המעצר, ואף שאתמול נחקר פעם נוספת, שמר אסרף על זכות השתיקה. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשבעה ימים, ובידי היחידה החוקרת "סרטונים הקושרים את החשוד להימצאותו בזירה".
באופן חריג, השופטת אביטל אמסלם גלבוע הוציאה אתמול מהדיון שתי קרובות משפחה של אסרף, לאחר שהבהירה להן כמה פעמים כי אסור לדבר עם החשוד. קרובה נוספת נכנסה לדיון בהמשך, והתבקשה גם היא לצאת מהאולם לאחר שניסתה לשוחח עם החשוד.
2 צפייה בגלריה
תמונת זאב רוזנשטיין במדי אסיר
תמונת זאב רוזנשטיין במדי אסיר
ארכיון. זאב רוזנשטיין
(צילום: ערן יופי כהן)
פרקליטתו של אסרף מטעם הסנגוריה הציבורית אמרה בדיון: "כמובן שגם עתה בהארכת מעצר שנייה רב הנסתר על הגלוי. מבחינתי אומר שאני מקבלת את הרושם שאותו חשד שהיה כאן בהארכת מעצר ראשונה נותר בעינו, ולא התחזק על ידי ראיות חיצוניות".
השופטת אמסלם האריכה את מעצרו של אסרף עד ליום שני הקרוב. בהחלטתה כתבה בין היתר כי "כפי שצוין בדיון, ישנם תוצרים של מצלמות הקושרים את החשוד שלפניי לאירוע, ועל כן כמו גם לאור ממצאי חקירה נוספים, החשד הסביר הוא בעוצמה בלתי מבוטלת. החשוד שומר על זכות השתיקה באופן גורף וזוהי כמובן זכותו על פי חוק".
היא הוסיפה: "מלבד המסוכנות העולה מטיב החשדות, הוצג לעיוני גם גזר דין שניתן בעניינו של החשוד ב-23 בפברואר 2021, לאחר שהורשע בעבירה של נשיאת נשק ללא רשות. מלבד זאת, החשוד גם בעל עבר פלילי נוסף, כך שהמסוכנות היא משמעותית".
אסרף הורשע כבר מגיל צעיר בכמה עבירות שהובילו לעונשי מאסר: בשנת 2020 הורשע בעבירות נשק ונידון לשנתיים וחצי בכלא. לפני כן, ב-2018, הוא הורשע בעבירות רכוש והפרת הוראה חוקית, וריצה שמונה חודשי מאסר. אסרף מחזיק גם בהרשעה נוספת מבית המשפט לנוער.