תשתית של פעילי טרור צבאיים מאזור שכם נחשפה וסוכלה בחודשים האחרונים בפעילות משותפת של שב"כ, צה"ל והמשטרה. כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום. בין העצורים גם פעיל תנזים צבאי משכם, עלאם אלראעי (42), שהיה מעורב ברצח של סמ"ר אושר דמרי במהלך פעילות בשכם ביולי 2006. "ידעתי שיגיע היום שלו, וזה הגיע", אמרה אמו של אושר, אביגיל, לאולפן ynet. "אני מקווה שהוא יקבל את העונש הכי נורא שיכול להיות".
2 צפייה בגלריה
אושר דמרי
אושר דמרי
אושר דמרי ז"ל
(צילום: צביקה טישלר )
במסגרת החקירה בשב״כ עלה כי עלראעי גויס על ידי תושב רצועת עזה בשם מחמד מאדי לביצוע פעילות טרור צבאית ביו"ש, וכי במסגרת האמור - גייס פעילים נוספים כחברי חולייתו למימוש פעילות טרור צבאית נגד מטרות ישראליות, וקיבל לידיו כספי טרור לטובת קידום פעילות זו.
בחקירה עלה כי במהלך חודש אפריל האחרון היה עלראעי מעורב באישורם של שני פיגועי ירי במתחם קבר יוסף וגזרת שכם. במסגרת החקירה נאספו ראיות גם ביחס למעורבותו בחוליית תנזים צבאית שביצעה מספר פיגועים כנגד כוחות צה"ל בשכם בין השנים 2007-2005.
בתוך כך עלה כי נטל חלק בחוליה אשר הייתה אחראית על ביצוע פיגוע מטען כנגד כוח צה"ל שפעל בקסבה בשכם ב-17.7.2006, במהלכו נהרג סמ"ר אושר דמרי ז"ל ונפצעו מספר חיילים נוספים. כן עלה בחקירה בשב״כ כי עלראעי השתתף, יחד עם נוספים, בעשרות אירועים של ירי לעבר כוחות צה"ל, ובהטמנת מטעני חבלה הניתנים להפעלה מרחוק כנגד כוחות הביטחון, בשילוב ירי לעבר הכוחות לאחר הפעלת המטענים, באופן שהביא לפציעתם של חיילים.
2 צפייה בגלריה
עלאם אלראעי
עלאם אלראעי
המחבל שנעצר, עלאם אלראעי
(צילום: תקשורת שב"כ)
החקירה לוותה מתחילתה ובאופן צמוד על ידי התביעה הצבאית. לאחר בחינת חומר החקירה, תגיש התביעה הצבאית היום כתב אישום חמור נגד עלראעי, המייחס לו מספר רב של עבירות ביטחוניות חמורות, ובראשן רצח החייל אושר דמרי ז"ל.

אמו של אושר ז"ל: "מקווה שיקבל את העונש הכי נורא שיכול להיות"

אביגיל דמרי, אמו של אושר ז"ל, סיפרה הבוקר לאולפן ynet כי כבר לפני כמה ימים עדכנו אותה שיש התפתחויות. "חשוב לי שתפסו אותו כי מבחינתי הוא צריך להירקב בכלא כל החיים שלו על כל מה שהוא גרם לנו, על הסבל למשפחתי, לחברים שלו ולחיילים שסובלים עד היום בטראומה מהפעילות שלו", אמרה אביגיל.
16 שנים לאחר נפילת בנה סיפרה עוד אביגיל: "כל יום זה פצע שלא מתרפא ונהיה יותר חזק וכואב. אני מאמינה בצבא שלנו, במערכת. אני יודעת שהם לא נחו לרגע וידעתי שיגיע היום שלו וזה הגיע. אני מקווה שהוא יקבל את העונש הכי נורא שיכול להיות".
האם סיפרה על בנה: "אושר גדל על ערכים מאוד חזקים שהיום לא קיימים ב-2022, ילד עם תרבות, מחונך, תמיד כיבד את האחרים ואף פעם לא החזיק מעצמו יותר מכולם, תמיד נתן. החיילים שלו מאוד אהבו אותו וכל החבר'ה בצבא - רואים את זה בכל יום זיכרון ואזכרה שכולם באים ומכבדים, מחבקים את המשפחה. כל הזמן מדברים עליו ואני בתור אמא אפילו גיליתי דברים חדשים עליו. היו לו הרבה ציפיות, הוא תכנן הרבה דברים והכל נגדע".
ב-17.7.2006 לוחמים מגדוד "חרוב" נכנסו לקסבה, העיר העתיקה בשכם, במסגרת פעילות שגרתית, במטרה ללכוד מבוקשים. לאחר שעצרו חמישה, התכוונו לעזוב את המקום, ואז חמושים מ"גדודי חללי אל-אקצה" של הפתח השליכו לעבר הכוח מטען רב עוצמה. בפיצוץ המטען נהרג החייל אושר דמרי ז"ל ושישה נוספים נפצעו, שלושה מהם באורח בינוני עד קשה והשאר קל.
מיד לאחר הפיצוץ התקהלו סביב גופת החייל עשרות תושבים, ואל מול מצלמות הטלוויזיה של התקשורת הערבית פרצו בזעקות שמחה. הפינוי מהמקום התבצע תחת אש פלסטינית. לאחר התקרית החזיקו ה"גדודים" בחלקי גופה, אולם מיהרו להבהיר כי אין בכוונתם לשאת ולתת עליהם. הם הועברו לרשות ומשם - דרך מושל שכם - נמסרו לנציגי צה"ל.