ארבעה לוחמי צה"ל נהרגו אתמול (שבת) בצהריים בהיתקלות עם מחבלי חמאס מצפון-מערב לחאן יונס. כך התיר לפרסום דובר צה"ל. הלוחמים הם: סרן עידו ברוך, בן 21 מתל מונד, מפקד צוות ביחידת אגוז; סמל אמיתי אבן שושן, בן 20 מעזריאל, לוחם בהכשרה בעוצבת הקומנדו; סמל ריף הרוש, בן 20 מקיבוץ רמת דוד, לוחם בהכשרה בעוצבת הקומנדו; סמל עילאי צעיר, בן 20 מקידר, לוחם בהכשרה בעוצבת הקומנדו.
מתחילת המלחמה, שהחלה לפני חצי שנה בדיוק, נפלו 604 חיילים וחיילות. 260 מהם נהרגו בתמרון הקרקעי ברצועת עזה.
4 צפייה בגלריה
סמל עילאי צעיר
סמל עילאי צעיר
סמל עילאי צעיר
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
סרן עידו ברוך
סרן עידו ברוך
סרן עידו ברוך
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
אמיתי אבן שושן ז"ל
אמיתי אבן שושן ז"ל
אמיתי אבן שושן
4 צפייה בגלריה
סמל ריף הרוש ז"ל
סמל ריף הרוש ז"ל
סמל ריף הרוש
(באדיבות המשפחה)
התקרית התרחשה ליד הציר הלוגיסטי בשטח רצועת עזה, שדרכו מוכנסים לפעילות בדרום הרצועה כוחות אוגדה 98. מממצאי התחקיר הראשוני של האירוע עולה כי כוח חי"ר מבית הספר לקומנדו של זרוע היבשה, שמרחיב מעת לעת את מרחב האבטחה בציר, ערך פטרול בקרבת בתים הרוסים באזור. הכוח נתן מכת אש מקדימה לעבר המרחב, ואז התקדם. אך מחבלים שהגיחו מפיר של מנהרה ירו מקרוב על החיילים, שהשיבו אש וחתרו למגע. לפחות מחבל אחד נהרג בקרב.
כשהכוח התקרב לפיר הוא זיהה מטען שוואז גדול ומטולי RPG, הבין שמדובר בפיגוע משיכה, ולכן שב על עקבותיו וקירב לנקודה טנקים מחטיבה 7. חוליית מחבלים אחרת ירתה בשלב זה רקטת RPG על הטנק. אף לוחם לא נפגע, והכוח בטנק השיב אש לעבר החוליה, שחוסלה.
מפקד אוגדה 98 תת-אלוף דן גולדפוס ומפקד חטיבה 7 אלוף-משנה אלעד צורי הגיעו לזירה לפקד על מבצע הפינוי של הנפגעים: שלושה לוחמים נהרגו במקום, ולוחם רביעי מת מפצעיו בהמשך. לא היו פצועים בתקרית שהתרחשה בין שכונת העבאסנים לקרארה.