2 צפייה בגלריה
כנרת
כנרת
נבדק החשד לזיהום המים. הכינרת
(צילום: shutterstock)
ברקע הודעת משרד הבריאות כי נבדק חשד להימצאות טפיל במי הכינרת שעלול לגרום לדלקות בעיניים ואף לפגיעה בראייה, אחת הנפגעות ששחתה במי הימה סיפרה ל-ynet על מה שעברה בשבועות האחרונים, ועל התסמינים שעמם התמודדה. בתוך כך, יש לציין כי בבית החולים בילינסון הודיעו הבוקר כי מטופלת נוספת פנתה לקבלת טיפול רפואי לאחר שחייה בכינרת.
יפעת לוריא בת ה-18 מבית שמש סיפרה: "הייתי בכינרת בסוכות יחד עם המכינה הקדם צבאית שלי. הגענו לשם כחלק מטיול, ליד חוף דוגה. שבועיים לאחר מכן התחלתי להרגיש מוזר בעין. אני שמה עדשות מגע והתחלתי להרגיש שמשהו לא טוב בעין שמאל. לאחר מכן העין התחילה להיות אדומה וקצת סגורה יותר. בהתחלה חשבתי שאולי אני מדמיינת ושאולי זה קשור לעדשה, אך הלכתי לרופאת עיניים שחשבה שמדובר בדלקת לא מסוכנת במיוחד, ונתנה לי טיפות עם סטרואידים".
2 צפייה בגלריה
יפעת לוריא
יפעת לוריא
"גם בשיא הכאב, לא רואים שמשהו בעין לא בסדר". יפעת לוריא
עוד העידה יפעת כי הטיפול הרפואי שיפר את מצבה, אך רק לזמן קצר. "הופיעו על העין נקודות שניתן היה לראות במיקרוסקופ. בהמשך כבר הלכתי לחדר מיון, שם נתנו לי טיפול חדש ושלחו אותי הביתה, אבל פניתי לרופא נוסף וביום ראשון כבר הלכתי גם למומחית בהדסה עין כרם. כל הרופאים מלבדה אמרו שזו סתם דלקת, אבל היא מיד שאלה אותי אם הייתי בכינרת, וסיפרה שנתקלה בכמה מקרים דומים לשלי שעלו בקבוצת המומחים שלהם, ושהם לא מבינים מה זה בדיוק", סיפרה.
יפעת נמצאת כעת במעקב צמוד בבית החולים. "מנסים לברר מה גורם לתסמינים שאני חווה, ובינתיים נתנו לי אנטיביוטיקה", אמרה. "התחושה היא שמשהו נמצא בתוך העין. ביומיים האחרונים העין כואבת יותר, אבל אפילו עכשיו בשיא הכאב לא רואים כלום מבחוץ, למעט נפיחות". תיארה יפעת.
ד"ר דניס ויינשטיין, רופאה בכירה ומומחית לקרנית וקטרקט בהדסה עין כרם סיפרה: "ראינו מקרים של מטופלים שסבלו מדלקת בעיניים עם שקעים בקרנית. פעם היינו רואים את זה במטופלים עם כשל חיסוני, ובגלל זה התחלנו לדאוג, כי בסך הכל מדובר באנשים בריאים".
 ד"ר דניס ויינשטיין ד"ר דניס ויינשטיין
ד"ר ויינשטיין ציינה כי רק חלק מאותם מטופלים היו בכינרת. "התחלנו לטפל בהם ומצבם של כמה מהם השתפר, אבל אנחנו עדיין לא יודעים מהו הזיהום הזה, וכרגע אי אפשר לדעת האם הוא מידבק או לא. גם ברוב המטופלים ראינו שזה מופיע רק בעין אחת, אבל אי אפשר לדעת כרגע בוודאות. זהו התפקיד של משרד הבריאות לעשות חקירה. הגענו בעצמנו למסקנה שכמה מהמטופלים היו בכינרת, אבל בסופו של דבר אנחנו לא יודעים".