1 צפייה בגלריה
זירת תאונת העבודה בנתניה
זירת תאונת העבודה בנתניה
"תאונה מחרידה ומיותרת". הפיגום שקרס
(צילום: הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה)
פיגום בגובה שמונה קומות קרס הבוקר (שני) באתר בנייה ברחוב הביכורים בנתניה, והוביל למותו של חסן זעבוט (כבן 40) תושב מחנה הפליטים נור א-שמס הסמוך לטול כרם. בתאונה נפגע פועל נוסף, שנפצע באורח קל עד בינוני ופונה על ידי מד"א לבית החולים לניאדו בעיר.
גם אתמול נפצע עובד מנפילה מגובה באותו אתר בנייה, ופונה במצב קל לבית החולים לניאדו. למקום הגיעו חוקרי תאונות העבודה של משרד הרווחה. המשטרה פתחה בחקירה ועיכבה שבעה בעלי תפקידים באתר הבנייה, בהם מנהל הבטיחות, מנהל העבודה והקבלן הראשי.
"פרמדיק מד"א תומר קולברג וחובש רפואת חירום במד"א משה רייכמן סיפרו: "כשהגענו לאתר הבנייה ראינו את הפועל שנפל מגובה רב שוכב מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה. ביצענו בדיקות והענקנו לו טיפול רפואי, אבל לצערנו נאלצנו לקבוע את מותו לאחר פעולות ההחייאה.
"פועל נוסף שהיה באתר הבנייה בזמן התאונה הטרגית נפצע באורח קל עד בינוני בגפיים. לאחר טיפול ראשוני הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים. מספר פועלים שלקו בחרדה טופלו גם כן באתר ולא נזקקו לפינוי לבית חולים".
ד"ר הדס תגרי, מנהלת הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה, אמרה כי "שוב אנו עדים לתאונה מחרידה ומיותרת בה קיפח את חייו עובד שנפל מגובה רב - וזאת לאחר שיום קודם התרחשה באתר זה ממש תאונת נפילה מגובה. הקבוצה פונה לשר העבודה החדש יואב בן צור להתקין ללא דיחוי את התקנות להרחבת האחריות לבטיחות פועלים באתרי בנייה ולגבש מדיניות פיקוח ואכיפה".
מאוחר יותר, בשעה 14:56, התקבל דיווח נוסף על תאונת עבודה במוקד 101 של מד"א כשגבר בן 55 נמחץ למוות ממכונה במפעל באזור התעשייה הדרומי באשקלון. פרמדיק מד"א תום מילשטיין וחובש רפואת חירום במד"א השאם אלעטאונה סיפרו: "כשהגענו ראינו את הפצוע שוכב מחוסר הכרה כשמבצעים בו פעולות החייאה בהנחיית מוקד 101 של מד"א. המשכנו בהחייאה מתקדמת ובסופה נאלצנו לקבוע את מותו במקום".