עיראק נגד להט"בים: המועצה המפקחת על כלי התקשורת במדינה הורתה לכל הערוצים והתחנות – וכן לחברות המפעילות רשתות חברתיות – לחדול כליל מהשימוש במונח "הומוסקסואליות", ובמקומו לנקוט מעתה אך ורק את המונח "סטייה מינית". הצעד נתפס כעוד ניסיון בעולם המוסלמי להדוף אידאולוגיות מערביות הנחשבות מתירניות מבחינה מינית ומגדרית.
2 צפייה בגלריה
עיראק גאווה אסור להגיד הומוסקסואליות להט"ב
עיראק גאווה אסור להגיד הומוסקסואליות להט"ב
דגל עיראק ודגל הגאווה. אל תגידו "מגדר"
(צילום: shutterstock)
לפי המסמך הרשמי של "נציבות התקשורת העיראקית", על כלי התקשורת במדינה נאסר לנקוט גם את המונח "מגדר", וההגבלות החדשות חלות גם על כל חברות הסלולר שקיבלו רישיון ממנה. אחרי פרסום הדברים, במה שנראה כניסיון לשכך את הביקורת העולמית על ארצו, אמר גורם רשמי עיראקי כי ההחלטה טרם קיבלה אישור סופי.
אתמול אמר דובר מטעם הממשלה כי טרם נקבע איזה עונש יוטל על גופי התקשורת שיפרו את האיסור וישתמשו במונחים "הומוסקסואליות" או "מגדר", אך בין הצעדים שעשויים להינקט נגדם גם הטלת קנסות.
2 צפייה בגלריה
עיראק מפגינים מול שגרירות שבדיה ב בגדד בעקבות שריפת ה קוראן ב שטוקהולם
עיראק מפגינים מול שגרירות שבדיה ב בגדד בעקבות שריפת ה קוראן ב שטוקהולם
מפגינים מול שגרירות שבדיה בבגדד אחרי שריפת הקוראן בשטוקהולם. גם דגלי גאווה הוצתו
(צילום:רויטרס, Ahmed Saad)
עיראק אינה אוסרת מפורשות יחסים חד-מיניים, אבל חוק העונשין שלה כולל סעיפים מעורפלים הנוגעים לענייני מוסר וצניעות, ובעבר הם כבר שימשו את הרשויות כדי להתנכל ללהט"בים. בחודשיים האחרונים הגבירו המפלגות הגדולות בעיראק את התקפותיהם על זכויות להט"ב, ובהפגנות של שיעים נגד שריפות הקוראן בשבדיה ובדנמרק הוצתו לעתים קרובות דגלי גאווה.
יותר מ-60 מדינות בעולם עדיין מגדירות יחסים חד-מיניים כעבירה פלילית.