הלוחמת "תרגלה" לחימה בשטח בנוי עם גור חתולים - ותועמד לדין: המשטרה הצבאית פתחה הבוקר (ראשון) בחקירת אירוע יוצא דופן שהתרחש לפני כמה ימים במוצב פילבוקס בשומרון, בין קלקיליה לשכם, ובמהלכו אחזה לוחמת בגור חתולים כבנשקה האישי, והדגימה בכך תרגולת של לחימה בשטח בנוי.
המעשה תועד על-ידי מפקדת ביחידה בסרטון קצר שהועלה ובהמשך גם הוסר מרשת חברתית. במהלך הסרטון, בן כמה שניות, נראית הלוחמת, על ציוד צבאי מלא של וסט וקסדה, מבצעת את ה"תרגולת" לצד לוחמת אחרת שצופה בה, בתוך מתחם הפילבוקס, עד שגור החתולים שוחרר מידיה ורץ מהמקום.
החתול לא נפגע פיזית באירוע, אך בשל תלונה שהוגשה למצ"ח נפתחה חקירה ובוצע תחקיר מיידי על-ידי מפקד הגדוד של פיקוד העורף, שבו משרתת הלוחמת. המג"ד צפוי להעמיד לדין משמעתי את הלוחמת והמפקדת המעורבת, והשתיים אמורות למסור היום את גרסתן במצ"ח.
3 צפייה בגלריה
תיעוד מהאירוע
תיעוד מהאירוע
הלוחמת עם גור החתולים בידיה
מתחקור האירוע עולה כי גור החתולים חי במוצב עם החיילות והחיילים שמטפלים בו ובחתולים נוספים זה כשנה. לטענת הלוחמת, מדובר היה במעשה היתולי "ובצחוק". ביחידתה ציינו כי המפקדת והלוחמת מגדלות בעצמן בעלי חיים בבתיהן ולא הייתה להן שום כוונה לפגוע בבעל החיים.
בצה"ל הנחו את המפקדים בגדוד להשאיר את החתולים בקרבת מוצב הפילבוקס עם מזון ושתייה כמתחייב בפקודות החדשות, אך למנוע מהם כניסה והתקרבות למתחם המגורים במוצב הקטן.
מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל רואה בחומרה כל אירוע של פגיעה בבעלי חיים, ופועל למיגור תופעה זו משורותיו. כל דיווח ביחס לאירוע מסוג זה, נבחן בצורה מעמיקה על ידי גורמי האכיפה הצבאיים. בעקבות המקרה נפתחה חקירת מצ"ח. בסיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית".