חודשים אחדים לפני שיהפוך למבצעי בחיל האוויר, התעשייה האווירית הציגה בסלון האווירי בפריז את מטוס הביון החדש של ישראל - "מארס2". מטוס המשימה החדש של חיל האוויר, שנמצא בשלבי הטמעה מתקדמים בטייסת הנחשון שבמחנה נבטים ושייקרא בארץ "אורון", יצטרף לשני מטוסי המשימה הקיימים, העיטם והשביט.
לפי הערכות בתעשיות הביטחוניות, עלות העסקה נאמדת במיליארד דולר. היא כוללת את רכישת המטוס המתקדם מתוצרת גאלפסטרים האמריקנית ואת ההסבות המיוחדות והמכשירים הרבים שמייצרת, מתקינה ומתחזקת התעשייה האווירית.
המטוס החדש מיועד למשימות אסטרטגיות של איסוף מודיעין באמצעות מעקב היקפי ברדיוס של אלפי ק"מ עם מצלמות מתקדמות, מכ"מים גדולים, אמצעי האזנה ובעיקר טכנולוגיות AI חדשניות ואלגוריתם לעיבוד מידע עצום בתוך דקות. כל זאת, ליצירת תמונה מודיעינית מדויקת, עדכנית ושידורה המהיר מהתחנה האווירית המאויישת בקציני מודיעין - אל הקרקע. 
2 צפייה בגלריה
נחשף מטוס הביון החדש של ישראל
נחשף מטוס הביון החדש של ישראל
הפרסום של התעשייה האווירית על המטוס
(צילום: התעשייה האווירית)
בתעשייה האווירית, המייצרת גם מל"טים אסטרטגיים, מסבירים כי היתרון המרכזי במטוס החדש והמאויש הוא בקיבולת המידע שנאסף על ידי מאות הסנסורים שלו, "משקל מודיעין" שגדול יותר מפי עשרה מאשר במל"ט אסטרטגי.
בכך, המפקדות והחמ"לים מקבלים מהקצינים שעל סיפון המטוס מוצר מודיעיני מוגמר ובזמן אמת. בדומה לדגמים הקודמים, גם המטוס החדש - שייקרא בחיל האוויר כאמור אורון, יפעל בגבהים של 40 עד 50 אלף רגל, ויטפס אליהם תוך 25 דקות. טווחי הטיסה שלו מגיעים אף ליותר מ-1,000 ק"מ, כך שיעילותו תהיה רלוונטית גם למשימות רגישות מול מדינות המעגל השלישי, בהן איראן.
מערכות הגילוי והאיתור שהותקנו על האורון עברו מזעור ובכך גדלו פי כמה היכולות שלו לאתר ולסווג פרטי מודיעין מבין אלפי רכיבים שונים, בים וביבשה. פיתוחו של האורון נמשך כעשור ואמצעי השידור וההפצה של תוצריו מוגנים וקשיחים למאות קילומטרים.
המטוס יזהה אובייקטים ניידים ונייחים, ובניגוד למקביליו הקיימים לא יופעל עליו חפ"ק אווירי מלא, עקב השינוי בצרכים, אך כן עמדה למפקד בכיר - במקרה שיהיה צורך בניהול מבצעים גדולים "מהשטח". כשליש מעשרות הטונות של משקל המטוס יכילו חומרה של עשרות מחשבים. המטוס יכיל שמונה עמדות לקציני המודיעין ומכ"מים של אלתא מבית התעשייה האווירית.
2 צפייה בגלריה
מערכת חץ 3
מערכת חץ 3
שיגור חץ 3. גרמניה תרכוש עוד סוללות?
(צילום: אגף דוברות וקשרי ציבור במשרד הביטחון)
בתוך כך, גורמי תעשייה ביטחוניים בגרמניה אמרו בסלון האווירי בפריז כי ברלין עשויה לרכוש סוללות נוספות של חץ 3, המערכת המתקדמת של התעשייה האווירית ליירוט טילים ארוכי טווח, בנוסף לעסקת המיליארדים עם ישראל שאושרה בשבוע האחרון בפרלמנט הגרמני.
גרמניה שילשה את תקציב הביטחון שלה השנה בעקבות המלחמה באוקראינה ולפי הגורמים, "סוללות הגנה אווירית רבות של גרמניה הועברו כסיוע לקייב ונותרנו כמעט עירומים. אף אחד לא יודע בהמשך מה יהיה עם רוסיה כאיום על גרמניה ובהמשך גם עם סין. האיום הוא לא רק על גרמניה, אלא גם על סביבתה. החירות בגרמניה היא לא בחינם והביטחון הוא תנאי לחירום. עד סוף 2025 נמבצע את הסוללה הראשונה של חץ 3".
במקביל, חברת אלביט מערכות חשפה באירוע מערכת חדשה שמעניקה יכולות לוחמה אלקטרונית אווירית לאיתור וזיהוי איומים שונים. המערכת תאפשר זיהוי של אותות מצוקה מרחוק ואיתור כוחות על הקרקע בטווחים מרוחקים, לצד אפשרויות לזיהוי טילים, רחפנים ולייזר. המערכת תותקן על מטוסים ומסוקים. 
הכתב היה אורח התעשייה האווירית בסלון האווירי "לה בורז'ה"