יום לאחר הפגיעה הישירה של רקטה ששוגרה מעזה בבניין מגורים ישן בראשון לציון, המשיכו הבוקר (חמישי) אנשי פיקוד העורף ומינהל ההנדסה של העירייה לאמוד את הנזקים הכבדים. "מה שהציל את החיים שלנו זה חדר המדרגות", אמר ל-ynet Live שכן מכניסה סמוכה. שלושה בני אדם נפצעו קל משברי זכוכיות ורסיסים. בתיעוד נראה רגע הפגיעה באחד הבניינים, אחרי כניסת הדיירים לחדר המדרגות.
גם היום היה מטח מעזה למרכז, ושוב פגיעה ישירה - הפעם בפתח תקווה. שריפה פרצה בדירה, ובתיעוד נראה רגע פגיעת הרקטה בגג.
הרקטה שפגעה בבניין בראשון לציון חדרה מהגג לקומה השלישית ומשם לשתי הקומות התחתונות. הדיירים מהקומה השלישית שוהים בחו"ל, השכן מהקומה השנייה הלך למשמע האזעקה למקלט ציבורי. לשתי הקומות העליונות בבניין שבו אין ממ"דים נגרם נזק כבד.
הכותרת
כסף קטארי, תמיכה איראנית: איך למוטט את יסודות חמאס?
21:25


1 צפייה בגלריה
נפילת הרקטה בראשון לציון
נפילת הרקטה בראשון לציון
הבניין שספג את הפגיעה הישירה
(צילום: טל שחר)
"הייתה אזעקה, יצאנו לחדר המדרגות, ואז שמענו בום וכל הבית שלי התרסק מההדף", סיפרה רבקה שמתגוררת בבניין". בן זוגה דניאל ובנם יוסף ישנו באותה השעה. "לקחתי את יוסף על הידיים, יצאנו לחדר המדרגות ושמענו בום ענק", סיפר דניאל. "אחרי חצי דקה היו כבר רסיסים, עשן ואבק בכל הבית".
רבקה אמרה עוד: "זה לא נעים, זה קשה, זה מפחיד לרדת למדרגות. מישהו אמרה לי שאפילו מהדף של טיל אדם יכול לקרוס. כל הכבוד לעירייה שדאגה מיד לפנות אותנו, אני מקווה שנעבור את הכול בשלום".

מיד לאחר נפילת הרקטה הוחלט למנוע מכל דיירי הבניין להמשיך להתגורר בו. כעת בוחנים אם לאפשר בשלב מסוים חזרה לבתים או להרוס את הבניין.
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי התייחס היום לנושא בתדרוך היומי. "אסור לנו להיכנס לשאננות. ההקשבה להנחיות פיקוד העורף מצילה חיים. ראינו אתמול בערב בראשון לציון פגיעה בבניין. המרחבים המוגנים בבניין לא נפגעו, זה מעיד על חשיבות במימוש ההנחיות. תמשיכו להקשיב להן, כך נוכל לחזור לשגרה בצל המלחמה".