יצא ממעצר בית - ושדד חנות תכשיטים: פרקליטות מחוז מרכז, הגישה היום (רביעי) כתב אישום נגד דניאל אוזינש (23) מראש העין, לאחר ששדד עם אדם נוסף שטרם נתפס חנות תכשיטים ברעננה בשבוע שעבר. בכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד מיוחסות לאוזינש עבירת שוד בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות.
2 צפייה בגלריה
שוד רעננה
שוד רעננה
השוד ברעננה - והתכשיטים שנתפסו
מכתב האישום שהגישה הפרקליטה בת אל גססה עלה כי אוזינש, שהוגשו נגדו ארבעה כתבי אישום על עבירות נשק, אלימות וסמים, אמור היה להיות במעצר בית בגלל תיק אחר ואף להיות בפיקוח - אך בחר לצאת לחנות התכשיטים עם חפץ שנחזה לאקדח.
עם כניסתם לחנות, ציינו בפרקליטות, שלף האדם הנוסף את האקדח וכיוון אותו לעבר העובדות שנכחו במקום. כאשר אחת מהן ניסתה לקרוא לעזרה, השודד איים עליה, היכה אותה, ואמר: "אני אגמור אותך".
בשלב זה החלו השניים למלא את השק שהביאו עמם בתכשיטים, תוך שהם מנפצים את זכוכיות הדלפק ומשאירים הרס רב בחנות. כאשר ניסו לצאת מהחנות ולא הצליחו לפתוח את הדלת - כיוונו השניים אקדח לעבר אחת העובדות, משכו בשערה, בעטו בה וצעקו עליה לפתוח. אלא שבמקום נכח שוטר בדימוס כשהוא חמוש באקדח, שכיוון את נשקו לעבר אוזינש וחברו וצעק להם לשכב על הרצפה.
2 צפייה בגלריה
שוד רעננה
שוד רעננה
ניסיון הבריחה מהחנות
השניים לא שהו להפצרותיו, ולבסוף ניפצו את דלת הזכוכית והחלו לברוח מהמקום. אזרחים שהתקבצו באזור תפסו את אוזינש, שהפיל את שק התכשיטים, ועצרו אותו עד להגעת המשטרה.
בבקשת המעצר עד תום ההליכים שהגישה עו"ד גססה נכתבה כי "המשיב ביצע את העבירות יחד עם אחר המצויד בנשק, באמצע לב עיר באור יום תוך איומים והפעלת אלימות כלפי עובדות החנות".
סנגורו, עו"ד רומח שביט, מסר: "הגם שהעבירה המיוחסת למרשי חמורה ביותר מדובר בסיטואציה חריגה אליה נקלע מרשי, כמעט בעל כורחו. מרשי לא היה שותף לתכנון כל עבירה, לא הצטייד באמצעים, לא ידע על קיומם של אלה - נסיבות שייתבררו ויוכחו במסגרת ההליך המשפטי. עברו הפלילי והסתבכויותיו החוזרות של מרשי אינם מן העניין וקשורות רובן ככולן בהתמכרותו לסמים. כוונתו ותכנונו של מרשי במסגרת שחרורו האחרון ממעצר היה להשתלב בהליך גמילה וטיפול אינטנסיבי - דבר שלצערי לא הבשיל - ולא באשמתו".