התרברבות שכמעט גבתה חיי אדם: שוטר מג"ב (25) מחיפה שיחק בנשקו בדירתם של זוג חבריו, ירה בשגגה כדור מאקדחו - ופצע את שכנתו (20). כך נטען בכתב האישום שהגישה לפני כמה ימים המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לבית משפט השלום בעיר, ובו מיוחסות לשוטר עבירות של פציעה בנסיבות מחמירות ומעשה פזיזות ורשלנות.
1 צפייה בגלריה
אקדח אילוסטרציה אילוס
אקדח אילוסטרציה אילוס
לחץ על ההדק - וירה כדור שפגע בשכנתו. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לפי כתב האישום, השוטר ובת זוגו גרו בסמוך לצעירה שנפצעה ולבן זוגה, והארבעה היו ביחסי שכנות וחברות קרובים. ב-6 ביולי 2023, בשעה 22:00, סיים השוטר את משמרתו והגיע לביתו. הוא הניח בבית את הקסדה ורובה סער מסוג 16-M, וירד, כשהוא במדים וחגור מלא - לרבות אקדח משטרתי מסוג "גלוק" - לבית שכניו. בהמשך הצטרפה אליהם גם זוגתו של השוטר.
בשלב מסוים, התנהלה שיחה על אקדחו של השוטר. הנאשם ביקש להדגים לבן זוגה של שכנתו כיצד הוא מבצע "שליפה מהירה" של הנשק. לשם כך, הוציא השוטר את המחסנית מהאקדח, וביצע פעולת פריקה שלו לכיוון מטבח הדירה. "בכל אחת מהפעמים הוציא הנאשם את האקדח מהנרתיק, כיוון את הנשק למקום כלשהו, ביצע דריכה ולחץ על ההדק עד לשמיעת נקירה", נטען בכתב האישום.
בסיום ההדגמות, הכניס השוטר חזרה את המחסנית לאקדח. ואולם, לאחר מכן, בעת ששכנתו ואשתו ישבו על הספה, הוציא השוטר בשנית את האקדח וביצע "שליפה מהירה". לפי האישום, "הנאשם כיוון למקום כלשהו, ביצע דריכה, לחץ על ההדק וירה כדור שפגע בידה הימנית של המתלוננת, וכן בטלפון הנייד שלה, שרסיסיו חדרו לעיניה של המתלוננת ולאפה".
מיד לאחר האירוע הורה השוטר על הזמנת אמבולנס, לחץ את ידה של שכנתו הפצועה כדי שלא תאבד דם והרגיעה עד להגעת כוחות ההצלה. בשל מעשיו נגרמו לשכנה חבלות ושברים באזורים שונים בגופה, לרבות חתכים עמוקים. "במעשיו, גרם הנאשם למתלוננת פציעה שלא כדין, כשהוא נושא נשק חם, וכן עשה מעשה בדרך נמהרת שיש בו כדי לסכן חיי אדם או לגרום לו חבלה בכלי ירייה שבהחזקתו", נטען בכתב האישום.
ממשטרת ישראל נמסר: "אנו רואים בחומרה כל משחק בנשק ולאור חומרת המעשים הוחלט לפטר את השוטר".