מענק שני - לכבוד החג. מפוני הצפון צפויים לקבל מענק כספי לפסח בסכום של 1,000 שקלים לאדם ועד 5,000 שקלים למשפחה. כך נודע ל-ynet. הצעד, ביוזמתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ', מגיע ארבעה חודשים לאחר שכלל המפונים קיבלו מענק הצטיידות לקראת החורף. לאור ההוצאות הכבדות של החג, התקווה היא שהגישה למענקים, במערכת דומה לזו שנפתחה בדצמבר, תהיה זמינה למפונים עוד לפני ערב החג.
הלילה (בין שני לשלישי) עבדו בכירי האוצר על ניסוח מתווה המענקים, שיועבר היום לאישור הייעוץ המשפטי במשרד וצפוי לעלות לאישור הממשלה בהקדם. מפוני הדרום, שקיבלו מענק בסכום זהה כשבוע לאחר שעזבו את בתיהם ב-7 באוקטובר ואת מענק ההצטיידות בדצמבר - לא צפויים כעת לקבל מענק נוסף.
1 צפייה בגלריה
פסח
פסח
המענק - לאור ההוצאות הכבדות על החג. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
התנאים לקבלת המענק עבור מפוני הצפון יהיו דומים ככל הנראה לאלו שנקבעו בסיבוב הקודם בדצמבר. הזכאים לו יהיו יותר מ-60 אלף תושבי יישובי הצפון, שפונו מבתיהם החל מ-7 באוקטובר האחרון, ומקום מגוריהם הוא ביישוב שפינוי האורך עד 7 ביולי 2024. רווקים או בני זוג בתא משפחתי עם ילדים יוכלו למלא טופס בקשה מקוון עבור כל בני המשפחה. ילדים מעל גיל 18, גם אם מתגוררים עם ההורים, צפויים להידרש להגיש בקשה נפרדת למענק.
המענק החדש ישולם, כמו במענקים הקודמים, לכל נפש במשפחה בסכום של 1,000 שקל אולם רק עד לחמש נפשות במשפחה. המשמעות היא שלמשל הורים שלהם חמישה ילדים לא יקבלו 7,000 שקל אלא 5,000 שקל בלבד - סכום מצומצם עבור משפחה.
גורמים בסביבת שר האוצר הסבירו כי לצד מענקי האכלוס עבור המפונים שעזבו את בתיהם בהחלטת הממשלה באמצע חודש אוקטובר, ותשלום דמי החל"ת לאלו שמקומות עבודתם נסגרו או לא יכולים להגיע ולעבוד בהם, ביקש סמוטריץ' להמשיך את "המדיניות המרחיבה" מול האוכלוסיות המפונות.
לדברי הגורמים, "בערב חג החירות יש לחזק ולתמוך בגיבורי הצפון שנמצאים מזה חצי שנה מחוץ לבתיהם. אנחנו מקדמים את מעטפת התמיכה לתושבים המפונים וכן מענקים נוספים בסך מיליוני שקלים שיועברו לרשויות המפונות בהתאם למדיניות הממשלה".