הצוללת אח"י תקומה עגנה הבוקר (חמישי) בבסיס חיל הים באילת לאחר אימון שבה לוותה בשתי ספינות טילים מדגמי סער 5 וסער 4 בים האדום.
דובר צה"ל מסר כי כלי השיט ביצעו את האימון במסגרת תרגיל "מרכבות האש", וכי יחד ערכו משימות להשגת עליונות ימית לצד שמירה על החופש הימי בים האדום. כמו כן, בצה"ל אמרו כי חיל הים תרגל את הגדלת מרחב הפעולה באזור".
3 צפייה בגלריה
אימון שייטות בים האדום
אימון שייטות בים האדום
אימון השייטות בים האדום
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
אימון שייטות בים האדום
אימון שייטות בים האדום
(צילום: דובר צה"ל)
3 צפייה בגלריה
אימון שייטות בים האדום
אימון שייטות בים האדום
(צילום: דובר צה"ל)
מפקד חיל הים, האלוף דוד סער סלמה, אמר כי "כוח לוחמי זרוע הים משייטת הסטי"לים ושייטת הצוללות שבו הבוקר מאימון מורכב ומתמשך בים האדום. אימון ארוך טווח אשר דימה תרחישים שונים לרבות השגת עליונות וחופש שייט בים האדום. זרוע הים תמשיך להעצים את יכולותיה המבצעיות ולהגדיל את מרחבי פעילותה".
אתמול בבוקר הודיע דובר צה"ל כי עשרות מטוסי קרב ביצעו מעל הים התיכון אימון אווירי לתרגול תקיפות ארוכות טווח. האימון, שהתקיים שלשום, כלל לפי דובר צה"ל "עשרות כלי טיס שדימו טיסה ארוכת טווח ותקיפה בעומק, כולל תרגול תדלוק אווירי". בהודעה עצמה לא צוין במפורש שמדובר בדימוי תקיפה באיראן, אך לכול ברור שזו הייתה הכוונה. האימון, נמסר עוד, נערך במהלך תרגיל "מרכבות האש" שנמשך כבר חודש שלם, וכחלק מ"האצת המוכנות לתרחישי מלחמה רב-זירתיים קרובים ורחוקים".
בהודעה שפרסם אמש הבית הלבן בתום פגישה שערך שם היועץ הביטחון לאומי ג'ייק סאליבן עם עמיתו הישראלי אייל חולתא נמסר כי נציגי שני הצדדים "התחייבו לתאם את המאמצים" למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, ולהרתיע את איראן מלהמשיך ב"פעולות אזוריות אגרסיביות".
ההודעה האמריקנית והתרגיל הישראלי נערכים כשברקע המשא ומתן בין טהרן למעצמות על חזרה להסכם הגרעין נראה קפוא לחלוטין ועומד בפני קריסה, ובמערב מזהירים כי איראן הולכת ומתקרבת לנקודה שממנה תוכל לשעוט לעבר פיתוח פצצה גרעינית ברגע שתבחר.