יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן אמר הבוקר (חמישי) כי כל עוד המלחמה נמשכת - לא צריך לעסוק בסוגיית הישארותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתפקידו. יחד עם זאת, בריאיון ל-ynet Live הוא תקף את נתניהו בחריפות: "כל עוד חיילים נלחמים ברצועת עזה, נמצאים בשיפא, פועלים בתוך העיר עזה עצמה, נשאיר את הפוליטיקה בצד. לצערי, מי שמתעסק בפוליטיקה מהיום הראשון של המלחמה זה ראש הממשלה".
ליברמן הוסיף: "אתם ודאי זוכרים שהוא פרסם שקיבל את כל המידע בשבת 7 באוקטובר ב-6:29 בבוקר. אחר כך הוא מאשים את כל קציני צה"ל שלא התריעו ואחר כך מתנצל. אחר כך הוא מאשים שצריך לבדוק את הקשר בין ההחלטות של יחיא סינוואר למחאות. ראש הסגל שלו צחי ברוורמן מוציא פרוטוקולים מישיבות סגורות של הקבינט בניגוד לכל הנהלים. כרגע צריך להתמקד בהכרעה ובניצחון, יום למחרת המלחמה אני מתכוון לעשות הכול כדי להביא מיליון איש למעונות של ראש הממשלה ולא לזוז עד שהוא לא הולך".
הכותרת
צריך להתנתק מעזה לגמרי | היום שאחרי המלחמה עפ"י ליברמן
19:57
על-רקע המשך הקרבות בעזה, ליברמן מתח ביקורת על ההתנהלות של קבינט המלחמה המצומצם: "בכל פעם קבינט המלחמה מקבל החלטות ואז מבטל החלטות. מאשר תוכניות ואז מעכב תוכניות. יש שם הרבה תקלות, זה מחייב בדיקה מעמיקה איך ולמה פספסנו שם לא מעט הזדמנויות, וזה כנראה לא במקרה שבקבינט הזה נתניהו כל כך לא רוצה אותי. כולם שקועים בקונספציה הישנה התבוסתנית, הקונספציה של 'הכלה'".
פספוס הזדמנויות זה חיסול מנהיגים? "אני יודע על אירוע משמעותי שהיה חובה לבצע, ונתניהו, גנץ ואיזנקוט ביטלו את זה. היה שם אירוע משמעותי, קצת דווח בתקשורת, אבל זה דבר בלתי-סביר כמו שבלתי-סביר שאתמול מכניסים 24 אלף ליטר דלק. מי שמכניס דלק לרצועה הוא מתדלק טרור".
הבהירו שמדובר בתדלוק משאיות. "משאיות עברו את מעבר רפיח ונכנסו לתוך הרצועה, ולמי? לאונר"א. הרי מזכ"ל האו"ם משתלח במדינת ישראל חדשות לבקרים, חלק מאותה חזית הטרור שהתייצבה לצד חמאס, ואנחנו מכניסים להם דלק. כמובן שהדלק הזה יגיע לחמאס, שלא יהיו ספקות. היו הצהרות של ראש הממשלה, שר הביטחון ודובר צה"ל, אחד אחרי השני, 'טיפת דלק לא תיכנס לרצועה'. ואז רואים את השחיקה והוותרנות, חוסר יכולת לעמוד בלחצים".
על הדיווח של דובר צה"ל שלפיו מטוסי קרב תקפו בעזה את בית ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה, אמר ליברמן: "זה נטו פוליטיקה. אין שום טעם לתקוף את ביתו, צריך לתקוף את איסמעיל הנייה. בתקופתי מישהו מנע את זה ולכן התפטרתי מהממשלה. אין שום סיבה שהנייה וראשי חמאס האחרים נהנים מפינוקים ובתי מלון מפוארים בקטאר, איסטנבול וביירות. אסור שאחד מהם ימות מוות טבעי. כל הזמן אנחנו מפחדים לעצבן".
2 צפייה בגלריה
סיוע הומניטרי
סיוע הומניטרי
"אין ספק שהדלק יגיע לחמאס"
( צילום: REUTERS/Evelyn Hockstein)
על חילופי האש מול חיזבאללה בגזרה הצפונית, אמר שר הביטחון לשעבר: "בימים האחרונים יש יותר ירי מהצפון, יש לנו שם כבר שישה חיילים ושלושה אזרחים הרוגים ועוד עשרות פצועים. אנחנו צריכים לממש את החלטה 1701, זה קלף חזק. אצלנו פונו 60 אלף איש באופן רשמי ועוד כמות בלתי-מבוטלת באופן לא רשמי. בדרום לבנון לא פינו אפילו איש אחד. זה בניגוד לתורת הלחימה של צה"ל שאומרת שאתה מעביר את הלחימה לשטח האויב".
ליברמן אמר עוד: "אי אפשר לסיים את המלחמה הזאת בלי שהעפנו את כל חיזבאללה מעבר לגבול. אף תושב לא יחזור ליישובים צמודי הגדר ואפילו לא לקריית שמונה. כוח רדואן על הגבול שלנו, לפני שבועיים הייתי בחמ"ל במטולה ורואים על הגבול טיילת כמו הטיילת בתל אביב. בלי הדרישה בנושא הזה של החלטה 1701 אין סיום מלחמה, כמו שאין סיום מלחמה בלי שמנחיתים מכה קשה על החות'ים. אנחנו לא יכולים להיות שק אגרוף של כולם. צריך לסיים את המלחמה הזאת כשכולם יודעים שצה"ל זה לא רק הצבא הכי מוסרי בעולם, אלא גם הצבא הכי אימתני".
2 צפייה בגלריה
הגליל העליון כוחות צה"ל חיילים גבול לבנון חרבות ברזל
הגליל העליון כוחות צה"ל חיילים גבול לבנון חרבות ברזל
כוחות צה"ל בגבול לבנון
(צילום: Amir Levy/Getty Images)
בהתייחסו לשאלת היום שאחרי בעזה, אמר ליברמן: "אנחנו צריכים לנתק כל קשר שלנו לרצועת עזה. אין יותר מעבר כרם שלום, אין מעבר ארז. להפך, כל מה שאתם רוצים להכניס תכניסו דרך רפיח. אין מים מצד ישראל, אף עזתי לא נכנס לשטח שלנו. דבר שני זה שליטה ביטחונית כמו ביו"ש - כשאנחנו מזהים התארגנות להתחיל לייצר רקטות, נכנסים ומיד הורסים. חייבים גם לייצר רצועת ביטחון לפחות של שני קילומטר לאורך הגבול עם מדינת ישראל וכל אחד שנכנס לשטח הזה יודע שהוא מסכן את חייו".
ומה עם אבו מאזן? "לאבו מאזן אין יכולת לשלוט, אבו מאזן הוא בדיוק אותו מחבל כמו סינוואר. אבו מאזן סירב לגנות את הטבח של 7 באוקטובר, הוא מכחיש שואה. הוא עוסק רק בטרור מדיני ומשלם כסף לרוצחים מחבלים. הרשות הפלסטינית לא תורמת שום דבר למאבק בטרור. להפך, אבו מאזן חי בזכות שיתוף הפעולה הזה. הוא נמצא פיזית בחיים בגלל הגיבוי שהוא מקבל ממערכת הביטחון הישראלית, בלי העזרה שלנו הוא לא היה שורד שבוע. למרות כל זה כמעט כל שבוע הוא מגיש תביעות נגד ישראל בהאג ומאשים אותנו בפשעים נגד האנושות ובאפרטהייד".
ח"כ גלית דיסטל אטבריאן אמרה שימיה של הממשלה ספורים. "שומעים דברים דומים מכמה אנשי ליכוד בולטים, כמו למשל מראש העיר נתיבות יחיאל זוהר - אחד האנשים החזקים במרכז הליכוד. שמענו עוד חברי כנסת. מה שברור שגם בני גנץ נמצא על זמן שאול בממשלה, תוך חודש וחצי נראה אותו פורש מהממשלה הזאת, בטח מיד עם תום המלחמה. יש עוד הרבה תהליכים במערכת הפוליטית שכרגע מתבקשים, וכדאי להמתין לסיום המלחמה".