ביישוב שלומי שעל גבול הצפון מנסים לעכל את רצח בן ה-17 שהתרחש בשעות הלילה (בין שני לשלישי), ומנסים לחבק את המשפחה האבלה. החקירה הראשונית של המשטרה העלתה כי הרצח התרחש אחרי שהתפתח ויכוח בין בן ה-15 שנעצר לבין הנער המנוח. לפי החשד, אותו ויכוח היה על נערה. בית המשפט השלום בקריות האריך בצהריים בשבעה ימים את מעצרו של הנער החשוד, שמכחיש כי התכוון לקטול את חייו של הנער המנוח - וטוען כי פעל מתוך הגנה עצמית לאחר שהותקף.
הסנגורית של החשוד, עו"ד תמי אולמן: "מדובר בנער צעיר ומבחינתו זה אסון. החיים שלו נעצרו היום. אין ספק שגם חייה של משפחת הקורבן נעצרו היום. הרס טוטאלי בשתי המשפחות. החשוד מפורק, קשה לו. הוא לא התכוון לזה. לדבריו תקפו אותו עם סכין. הוא נלחם על חייו והציל את חייו. זו הגרסה שלו. הוא טוען להגנה עצמית".



אמו של הנער החשוד נפטרה לפני כמה שנים. אביו הגיע לבית המשפט והביע צער על מותו של הנער המנוח. "אנחנו מצטערים מאוד על מה שקרה ומשתתפים בצער משפחת המנוח", אמר אביו של החשוד, "אלה היו שטויות של ילדים. הבן שלי לא התכוון. אני מבין שקראו לו, הוא הותקף והגן על עצמו. אני לא הייתי שם אבל זה מה שאני שומע".
בהחלטת הארכת המעצר ציינה שופטת בית המשפט השלום בקריות, איילת השחר ביטון פרלה, כי החשוד יישלח לבדיקה פסיכיאטרית שתקבע אם הוא כשיר לעמוד לדין והאם נדרש לאשפזו.
צחי, חבר של המנוח, אמר: "אני לא ממש מבין מה קרה שם. אנחנו יודעים שזה קרה בלילה, ב-1:00 בערך. זה מידע די מעורפל".
הנער המנוח סיים את לימודיו התיכוניים בפנימיית רמת הדסה בקריית טבעון השנה, והתכוון לעשות שירות צבאי משמעותי. "הוא היה ילד טוב", סיפרו מכרים, "התנדב במשמר האזרחי ולא היה מעורב במעשי אלימות. אנחנו לא מאמינים שהוא תקף את החשוד".
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בשלומי
זירת הרצח בשלומי
זירת הרצח בשלומי
(צילום: שמיר אלבז)
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בשלומי
זירת הרצח בשלומי
(צילום: שמיר אלבז)
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בשלומי
זירת הרצח בשלומי
(צילום: שמיר אלבז)
שר האוצר אביגדור ליברמן, שביקר בשלומי בסיור שנקבע עוד לפני הרצח, אמר כי "לצערי התופעה הזו של רצח בין צעירים על ריב, לפעמים סתמי, היא תופעה שמלווה אותנו כמה שנים. לכן חשוב להשקיע גם במשטרה וגם בחינוך. בלי חינוך, בלי יסודות בבית ובבית ספר לא יקרה כלום".
ראש המועצה הוותיק של שלומי, גבי נעמן, אמר על נסיבות האירוע: "קבוצת הילדים הייתה בקריאת סליחות בחצות. הם סיימו את הסליחות וכל אחד הלך לביתו. כנראה התפתח שם מין ויכוח והוויכוח הזה התגלגל לכך שילד לוקח סכין ודוקר ילד בלי מחשבה".
הוא הוסיף: "קיבלתי הודעה בלילה על הרצח, שקרה במרחק של 700 מטר בלבד מהבית שלי. מיד יצאתי למקום וזה היה נורא. עברנו לילה קשה ועצוב. אני יליד שלומי וראש מועצה 23 שנים, ומעולם לא קרה כאן דבר כזה. לא נתפס, רצח של נער בן 17, ילד טוב ממשפחה טובה, שסיים את לימודיו ועמד להתגייס לשירות משמעותי ביחידה קרבית".
5 צפייה בגלריה
גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי
גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי
"משפחה טובה וחיובית". גבי נעמן
(צילום: אביהו שפירא)
5 צפייה בגלריה
 הגשת כתב אישום לאפיק טויבי החשוד בהריגת נעים מאדי
 הגשת כתב אישום לאפיק טויבי החשוד בהריגת נעים מאדי
עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג'
(צילום: גיל נחושתן)
"אני מכיר את המשפחה של הנער היטב, היא אחת המשפחות הוותיקות בשלומי", הוסיף. "הנער המנוח הוא דור שלישי בשלומי, הדור הראשון הגיע לכאן עוד בשנות החמישים. הוא למד בתיכון באזור חיפה, ואמו היא אשת חינוך ותיקה שפועלת רבות בתחום לקויות למידה. משפחה הכי חיובית וטובה, קשה להבין מה קרה".
ראש המועצה הוסיף כי שירותי הרווחה של העיר עובדים משעות הלילה ועוטפים את המשפחה של הנער המנוח. החקירה המשטרתית הוטלה על רפ"ק דוד קלי, מפקד היחידה למאבק בפשיעה במרחב אשר. הנער החשוד נעצר זמן קצר אחרי הרצח, בסמוך לזירה.
עורכי הדין תמי אולמן ושאדי סרוג' שמייצגים את הנער החשוד, מסרו כי "משפחתו של הנער פנתה אלינו ושכרה את שירותי המשרד. מדובר בנער נורמטיבי, ללא עבר פלילי, שמצא את עצמו בעיצומו של החופש הגדול חשוד ברצח". לאחר שפגשה את החשוד הוסיפה עו"ד אולמן: "לאחר ששוחחנו עם הנער, עולה טענת הגנה עצמית מובהקת. הנער החשוד הגן על עצמו לאחר שאוים על-ידי המנוח. מצבו הנפשי קשה מאוד. הוא נער ללא עבר פלילי שמצא את עצמו בחדרי חקירות שזרים לו לחלוטין".
הדיווח על הרצח התקבל בשעה 01:56 במוקד 101 של מד"א במרחב אשר. פרמדיקית מד"א, אליענה אגסי, סיפרה: "הפצוע שכב על המדרכה כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפצעי דקירה בגופו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".
פורסם לראשונה: 08:24, 24.08.21