2 צפייה בגלריה
רומן זדורוב
רומן זדורוב
(צילום: גיל נחושתן)
עדות מפתח במשפטו החוזר של רומן זדורוב: ירון שור, קצין משטרה לשעבר המתמחה בזיהוי פלילי ושקביעותיו סייעו להרשעתו של רומן זדורוב יתייצב היום (ג') שוב על דוכן העדים. ההגנה תצלוב אותו בשאלות בניסיון להוכיח כי הוא טעה.

משפט זדורוב - הכותרות האחרונות:

בית המשפט העליון, נזכיר, החליט לפני כמה חודשים בעקבות ממצאים חדשים לערוך לזדורוב משפט חוזר. העילה המרכזית הייתה סימני שאלה סביב טביעות נעליים שנמצאו בזירת הרצח. שור עצמו העיד במשפט כי סימני נעליו של זדורוב, מוטבעות בדם, נמצאו על מכנסיה של תאיר ראדה - מה שהיה לממצא הכי קרוב לראיה פורנזית במהלך המשפט.
בתא נמצאו שלוש טביעות שלא זוהו, וכעת קיימת מחלוקת אם מדובר בטביעות נעל כפי שנטען במשפט הראשון: על מכסה האסלה, על הניאגרה ועל קיר המפריד בין תאי השירותים.
2 צפייה בגלריה
רצח תאיר ראדה זירת הרצח
רצח תאיר ראדה זירת הרצח
זירת הרצח בקצרין, ב-2006
שור העיד בזמנו כי על המכנסיים נמצאו שש טביעות וקבע כי לפחות שתיים מהן תואמות לנעליו של זדורוב. עוד קבע כי זוויותיהן תואמות את תיאור זדורוב על כך שהוא דרך על רגליה של המנוחה בעת שדילג החוצה לאחר הרצח, מעל דלת השירותים.
ההגנה טוענת כי הטביעות על מכסה האסלה, הניאגרה והקיר המפריד מהוות מסלול מילוט הנוגד את השחזור של זדורוב, וכי זה הנתיב שדרכו נמלט הרוצח האמיתי. מאידך, השחזור של זדורוב תואם את טביעות הנעליים על מכנסיה של תאיר.
מומחה בריטי מטעם ההגנה, שהתייחס לממצאי שור, קבע במשפט הראשון כי לא בהכרח מדובר בטביעות נעל בחלק מהמקרים. גם מומחה של ה-FBI קבע כי מהסימנים על המכנסיים לא ניתן לזהות שמדובר בנעליו של זדורוב.
אינפו השתלשלות פרשת רצח תאיר ראדה רומן זדורוב
במשפט החוזר תנסה התביעה להתנער מקביעת שור ותשתמש במושג "סימנים" במקום טביעות נעל. בד בבד תטען ההגנה כי על האסלה והניאגרה היו טביעות נעל ואילו על מכנסי הנרצחת אין מדובר בטביעת נעל. לטענתה, הטביעות בזירת הרצח הן של אדם אחר.
בהמשך יעסוק המשפט בהרחבה בעקבת נעל על מכסה האסלה שעליה נמצאו טיפת דם של הנרצחת. בפרקליטות טענו כי מדובר בעקבה של אחד מאנשי ההצלה שנכחו בזירה לאחר הרצח.