מעצר אלים מול המצלמה: מסיבת ל"ג בעומר של חברי שבט מתנועת הצופים בלופט בדרום תל אביב הסתיימה אמש (שני) עם פצועים ועצורים. בתיעוד מהזירה נראית אלימות שהופנתה כלפי כמה נערים, כולל מכת אגרוף שהנחית לובש מדים, אולם במשטרה מכחישים שמדובר בשוטר. נבדק חשד שמדובר בפקח של עיריית תל אביב-יפו.
זו הייתה מסיבת "פרום" של חברי שבט הצופים מצפון תל אביב לקראת סוף השנה. הנערות והנערים התלבשו בחליפות ושמלות והגיעו ללופט מושכר בדרום העיר. בשעה 23:30 החלו להתקבל תלונות במוקד המשטרה על רעש ובקבוקים שמושלכים מאתר המסיבה.
במשטרה ציינו כי למקום הגיע שוטר שהבחין בבני נוער שיכורים. הוא ביקש סיוע מצוות שיטור נוסף ופקחי העירייה שהגיעו למקום. השוטרים והפקחים ביקשו להנמיך את המוזיקה ולהיכנס לבדוק את הלופט.
1 צפייה בגלריה
אלימות משטרתית במסיבת הצופים
אלימות משטרתית במסיבת הצופים
תיעוד העימות במסיבת הצופים
הנערים שחגגו במקום התווכחו עם השוטרים והפקחים, אולם לטענתם לא נקטו אלימות. הם הוסיפו כי בשלב מסוים הבחינו השוטרים שכמה נערים מצלמים אותם - ובתגובה לכך, טוענים הנערים, השוטרים החלו לתקוף אותם בדחיפות, אגרופים וחניקות. לאחר הנערים נשברו משקפי הראייה והוא נקע את הקרסול.
המשטרה עצרה צעיר בן 18 שלפי החשד סיפק אלכוהול למשתתפים ונער בן 15 שהיה מעורב לפי החשד בתקיפת שוטרים. הנער שוחרר לאחר שעה, והצעיר שוחרר כמה שעות לאחר מכן. הורי הנערים הודיעו כי יגישו תלונה למח"ש.

"מספר רב של בקבוקי אלכוהול"

מהמשטרה נמסר בתגובה כי התמונה שונה מזו שהציגו הנערים. "בפתח הדברים נבהיר כי מבדיקה שערכנו ביחס לסרטונים שהועברו אלינו, הפעלת הכוח לא בוצעה על-ידי אנשי המשטרה", נמסר.
עוד אמרו במשטרה: "התקבלו דיווחים רבים על אודות רעש והשלכת בקבוקים לרחוב מלופט להשכרה. שוטר שהגיע למקום דיווח על עשרות צעירים וביקש סיוע. למקום הגיעו כוחות נוספים ובתוכם כוחות של עיריית תל אביב. לאחר שמספר שוטרים הותקפו על-ידי החוגגים הופסקה המסיבה. במקום אותרו קטינים במצב שכרות ומספר רב של בקבוקי אלכוהול. חקירת האירוע נמשכת".
מתנועת הצופים נמסר: "אנו מגנים כל אלימות באשר היא. מדובר במסיבה פרטית שאינה קשורה בכל קשר שהוא לתנועת הצופים".
מעיריית תל אביב-יפו נמסר: "הנושא יתוחקר ויטופל מול הסיירים".