4 צפייה בגלריה
סא״ל ספא עזאלדין
סא״ל ספא עזאלדין
סא"ל ספא עז אלדין. נדרס למוות במרר
(צילום: באדיבות המינהל האזרחי)
קצין צה"ל, סגן-אלוף ספא עז אלדין, נהרג הלילה (בין רביעי לחמישי) מפגיעת רכב בעיר מרר. עז אלדין נדרס על ידי רכב פרטי בעת שחצה את הכביש לאחר שיצא מחתונה של קרובת משפחה. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים פוריה בטבריה, שם נקבע מותו. הוא הותיר אחריו את אשתו סנאא ושלושה בנים: ג'וליאן (17), חוסיין (14) ותיראן (10).
הקצין שנהרג שימש מיוני אשתקד כראש מינהלת התיאום והקישור של המינהל האזרחי בגזרת עוטף ירושלים. גורמים בצה"ל אמרו כי מדובר באבידה גדולה: "הוא היה קצין מדהים ויוצא דופן. ישראלים רבים נהנו משקט בחגים האחרונים בזכות פעילותו סביב התיאום עם הפלסטינים בנושא הר הבית". בתפקידו הקודם שימש כסגן ראש מינהלת הקישור בגזרת רמאללה.
עז אלדין הוביל את מימוש תיאום ההקלות לפלסטינים בעיר העתיקה בחגים המוסלמים האחרונים ואת הקשר היומי עם המנגנונים במרחב הרגיש של התפר בין הבירה לגזרות בית לחם ורמאללה. טקס הבאתו למנוחות יחל בשעה 16:00 בבית העם במרר, ובשעה 18:00 ייצא מסע ההלוויה מבית העם אל החלקה הצבאית בבית העלמין במרר.
4 צפייה בגלריה
סא״ל ספא עזאלדין
סא״ל ספא עזאלדין
"רבים נהנו משקט בזכותו". סא"ל עז אלדין
(צילום: משרד הביטחון)
בחקירת התאונה נבדק אם עז אלדין חצה את הכביש שלא במעבר חציה. הוא ככל הנראה נפגע מרכב, הועף לנתיב הנגדי - ואז נפגע מרכב נוסף. שני הנהגים נחקרו במשטרה. זהו לא האסון הראשון שבו נהרג קצין בכיר במינהל האזרחי, בן לעדה הדרוזית. ב-2018 נהרג ראש המינהל, תא"ל מוניר עאמר, בהתרסקות מטוס קל - חודש בלבד לאחר שמונה לתפקיד.
ח"כ מופיד מרעי (כחול לבן) אמר כי "זו טרגדיה קשה מאוד. הצטערתי לשמוע על הליכתו בטרם עת של סגן אלוף ספא מחמד עז אלדין בתאונת דרכים בעיר מגוריו. ספא התגייס לצבא כלוחם בגדוד חרב 299, בנו של אל"מ במיל' מוחמד עז אלדין שפיקד על הגדוד במלחמת שלום הגליל. ספא היה אדם חייכן, חביב, מקצוען, קצין וג'נטלמן".
4 צפייה בגלריה
סא״ל ספא עזאלדין
סא״ל ספא עזאלדין
סא״ל עז אלדין משמאל, בעת מינויו לתפקידו האחרון
(צילום: דובר צה"ל)
4 צפייה בגלריה
ספא עם הבן שלו והשייח טריף בקבר הנביא שועייב
ספא עם הבן שלו והשייח טריף בקבר הנביא שועייב
עם בנו והשייח טריף, לפני חודש בנבי שועייב
השייח מוואפק טריף, המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית בישראל: "קיבלנו לפנות בוקר את הבשורה המרה על הריגתו של סא"ל ספא עז אלדין ז"ל. הכרתיו באופן אישי. מדובר בצעיר מבטיח, איש של ערכים, שגדל והתחנך במשפחה פטריוטית. כל מי שבא במגע עמו התרשם מאישיותו המיוחדת.
"בתפקידו הנוכחי, ראש מנהלת התיאום והקישור בעוטף ירושלים, היה איש הקשר בין החיים האזרחיים של התושבים הפלסטינים לבין הצרכים הביטחוניים של המדינה. אך שבחים שמעתי אודות תפקודו. האירוע הוא תזכורת נוספת לנגע תאונות הדרכים הגובות את חייהם של מאות בני אדם מדי שנה. זה בידיים של כל אחד מאתנו למנוע את התאונה הבאה".